Add new comment

Jawzjan, Faryab residents vote amid storms

کابل(پژواک،٢٤جوزا ٩٣): مردم با وجود طوفان و هواى گردآلود در ولايات فارياب و جوزجان، به پاى صندوق هاى راى رفته و مصروف راى دادن اند.
مراکز انتخاباتى درين ولايات، در وقت معين(٧صبح) باز گرديده و رايدهندگان با وجود نامساعد بودن اوضاع جوى، حتى قبل از باز شدن مراکز، حضور يافته بودند.
اگر چه در اوايل صبح، حضور مردم کمرنگ معلوم ميشد؛ اما بعداً بر تعداد آنها افزوده شده است.
ده ها مرد و زن در محلات جداگانۀ رايدهى در ليسۀ عربخانۀ شهر ميمنه مرکز فارياب، مصروف راى دادن اند.
عبدالوهاب ٢٣ ساله يکتن از آنها به آژانس خبرى پژواک گفت: "باوجودى که تندباد از شب تا حال جريان داردو هوا گرد آلود است؛ اما با شوق و علاقه آمديم و ميخواهيم که از حق خود استفاده کنيم."
وى افزود که مردم در دور اول در برخى ساحات، از انفجار و حملات راکتى مخالفان مسلح نترسيدند و راى دادند؛ حالا اوضاع جوى نيز کدام تاثيرى نداشته و ميخواهند که به رهبر جديد کشور راى بدهند و افغانستان شاهد تحولات عظيم به نفع مردم باشد.
در جوزجان نيز اوضاع جوى با فارياب مشابهت دارد؛ اما مردم در مراکز انتخابات در شهر شبرغان مرکز جوزجان صف بسته و راى ميدهند.
توفان تا حدى است که بعضى لوحه ها را شکستانده و پايين انداخته است.
صد هاتن در ليسۀ گوهر شاد بيگم صف بسته و مصروف رايدهى اند؛ اما اين پروسه در مراکز ابن يمين، ميرويس مينه، مولانا اذنب و برخى ديگر به علت نامساعد بودن اوضاع جوى، کمرنگ بوده است.
سلطان عزيز يکتن از رايدهندگان  گفت: "مردم به اهميت انتخابات پى برده اند و من هم بدون درنظر داشت مشکلات و گرد و توفان، آمدم که به کانديد مورد نظر خود راى بدهم."
در ولايت کندز و دايکندى نيز مراکز رايدهى در وقت معين آن بازشد و با جودى که در اوايل حضور مردم کمرنگ بود؛ اما اينک ساعت ٨:٣٠ صبح آمد، آمد مردم بيشتر شده و مردم در صف ها منتظر راى دادن هستند.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.