Badakhshan security bolstered for ballot

 
فيض آباد(پژواک، ٢١ جوزا ٩٣): با آنکه مقامات امنيتى بدخشان، از تامين امنيت انتخابات اطمينان ميدهند؛ اما برخى مردم هنوزهم درمناطق نا امن درين راستا ابراز نگرانى مى کنند.
لوی پاسوال فضل الدین عیار قومندان امنیۀ بدخشان میگوید که بخاطر تامين امنيت دور دوم انتخابات، آمادگى لازم اتخاذ شده و مرم بدون هیچگونه تشویش به پاى صندوق هاى راى بروند.
وى به آژانس خبرى پژواک گفت طبيعى است که مخالفان مسلح ميکوشند امنيت انتخابات را بر هم بزنند؛ اما نيروهاى امنيتى به حالت آماده باش قرار داشته و امنيت تمام مراکز انتخاباتى را تامين ميکنند.
عيار افزود که انتخابات در فضاى امن در بدخشان برگزار خواهد شد.
 محمد طاهر باشنده شهر فیض آباد مرکز بدخشان گفت که بخاطر سرنوشت کشور، درين پروسۀ ملى شرکت مينمايند وهیچگونه نگرانی ندارند.
وى افزود که مردم در دور اول انتخابات نيز با علاقۀ زياد به نامزد مورد نظر خود راى دادند و در دور دوم نيز بيشتر از قبل، دراين پروسۀ حضور خواهند يافت.
سید امان الدین باشندۀ قریه چاکران ولسوالی وردوج گفت: "ماحاضریم که در دور دوم انتخابات اشتراک نموده و رای بدهیم؛ اما نمیدانیم که امنیت درآن روز چگونه خواهد بود و ما ازاین ناحیه نگران هستیم."
وى اين نگرانى را ناشى از فعاليت مخالفان مسلح در اطراف ولسوالى وردوج عنوان کرده و خواستار تامين امنيت روز انتخابات است.         
 احمد جان باشندۀ مرکز ولسوالى جُرم گفت که ازطرف شب درخانه های شان احساس امنیت نمی کنند و هیچ اطمینانی وجود ندارد که مردم  در ٢٤ جوزا به پای صندوق های رای بروند؛ چرا که جان شان درخطر است.
اما نورآقا نادری ولسوال جُرم، ازامنیت مراکز انتخاباتی اطمینان داده گفت که شش  مرکز رایدهی در روز انتخابات درين ولسوالى باز بوده و امنيت آن تامين است؟ مردم بدون ترس و هراس بروند و راى بدهند.
کميسيون ساحوى انتخابات در بدخشان ميگويد که در مجموع ٣١٥ مرکزرایدهى در سطح اين ولايت  وجود دارد؛ اما ٣٣ مرکز زير تهدید بلند امنیتی قرار داشته و در روز انتخابات بسته خواهند بود.
محمد رسول عمر رئیس دفتر ولایتی کمیسیون مستقل انتخابات دربدخشان گفت که اين مراکز، در ولسوالى هاى جُرم، تگاب، کشم و يمگان مسدود خواهند بود.
وزارت داخله، ديروز اعلام کردکه بر اساس فهرست ارزيابی هاى نهايى امنيتی انتخابات، بيش از ٦٣٠٠ مرکز رايدهى در روز انتخابات در سراسر کشور فعال بوده؛ اما  ٨١٣ مرکز ديگر به شمول بدخشان  بسته خواهد بود.
رئیس دفتر ولایتی کمیسیون مستقل انتخابات دربدخشان ميگويد که مواد حساس انتخاباتى، به ١٤ ولسوالى که صعب العبور بوده، از طريق هوا انتقال داده شده و پروسۀ انتقال مواد حساس به ١٤ ولسوالى ديگر از راه زمين در حال تکميل است.
 قبل ازين، کميسيون ساحوى انتخابات در بدخشان گفته بود که انتقال مواد حساس انتخاباتى به ولسوالى ها، بدون همکارى و همآاهنگى نيروهاى امنيتى مشکل است و نيروهاى امنيتى وعده داده بودند که مواد حساس را با هماهنگى و در وقت معين، به ولسوالى ها منتقل ميسازند.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

دورستیو خبرونو، فیچرونو ، مرکو ، ویډیو او انځورونو ته دلاسرسي په موخه دپژواک خبري آژانس مبایل اپلکیشن ډانلوډ کړئ.