کابل (پژواک، ۲۴سنبله ۹۷): وزارت امور داخله ضمن اینکه می گوید هيچ کسى حق ندارد دفاتر انتخابات را مسدود نماید، مسؤولین امنیتی را توظیف نموده که امنیت کامل دفاتر انتخاباتی را تامین نمایند و در صورت لزوم به قوه نیزمتوسل شوند.
این اظهارات را لوی پاسوال اخترمحمد ابراهیمی معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله، امروز در ویدیو کلیپى که به آژانس خبری پژواک مواصلت ورزیده، ابراز داشته است.
حامیان ایتلاف نجات افغانستان امروز در کندهار، بلخ و هرات دفاتر ولایتی انتخابات را بسته و در مقابل آن خیمه های اعتراضی را بر افراشته اند؛ آنان اذعان می کنند که تا برآورده شدن خواست های شان اجازه گشایش به دفاتر را نمی دهند.
مقام بلندپایه ياد شده وزارت امورداخله می گوید، دولت افغانستان به آرای مردم رویکار شده و اتباع این سرزمین در چوکات قانون حق آزادی بیان، فعالیت سیاسی و مظاهرات را دارند.
اما موصوف افزود، مسدود کردن دفاتر انتخابات بر مبنای قانون عمل خلاف است، هر حزب سیاسی و سازمان اجتماعی مطابق قانون مستحق است تا مظاهره کند و خواست های خود را مطرح کند، اما هرگز حق ندارد تا نظم عامه را اخلال کند به طور اخص نهادهای که خدمات عامه را عرضه می کنند و یا برای منافع ملی کشور اجرای وظایف می کنند در برابر آنها بایستند.
وی می افزاید: ((انتخابات یک روند ملی است، قوماندانان امنیه همه ولایات با نیروهای امنیتی دیگر کشور مکلف اند، تا امنیت کامل دفاتر انتخابات را تامین کنند و در اثنای ضرورت به اعمال قوه نیز اقدام ورزند که بر مبنای آن امنیت کلی این دفاتر تامین گردد و کمیسیون انتخابات به دست باز در تدویر انتخابات دست به کار شود.))
نامبرده از تمام هموطنان دعوت به عمل آورده تا از پروسه ملی انتخابات حمایت کنند و به هیچ وجه به کس اجازه ندهد تا در مقابل این روند موانع ایجاد کند.
شاه حسین مرتضوی سخنگوی رییس جمهور هم در صفحه فیسبوکش نگاشته است که موانع ایجاد کنندگان در برابر روند انتخابات، حامیان طالبان اند.

 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.