کابل (پژواک، ۵ حوت ۹۸): استاد عبد رب الرسول سیاف و حامد کرزی رييس جمهور پيشين، به منظور حل جنجال های انتخاباتی میان ارگ و سپیدار با رئیس جمهور غنی و عبدالله عبدالله بحث و گفتگو کردند.
در خبرنامه دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری که امروز به نشر رسیده، آمده است که رئیس جمهور غنی، قبل از ظهر امروز با استاد عبد رب الرسول سیاف و حامد کرزی رئیس جمهور پیشین کشور، دیدار کرد.
در خبرنامه آمده است دراین دیدار که در قصر گلخانه انجام شد، در رابطه به اوضاع جاری کشور و همچنان پروسه صلح افغانستان، بحث همه‌جانبه و صمیمی صورت گرفته است.
همچنان در خبرنامه دفتر مطبوعاتی ریاست اجرایی حکومت وحدت ملی  که به دسترس پژواک قرار گرفته، آمده است که عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت، امروز با استاد عبد رب الرسول سیاف رهبر جهاد و مقاومت و حامد کرزی رئیس جمهور پیشین کشور، در دفتر کارش دیدار کرد.
در ادامه خبرنامه آمده است که در این دیدار، در پیوند به بحران ناشی از اعلام نتیجۀ انتخابات و راه‌های بیرون رفت از آن، بحث و تبادل نظر صورت گرفته است.
این دیدار در حالی صورت می گیرد که روز گذشته، یک منبع حکومت گفته بود که مراسم تحلیف رئیس جمهور غنی، احتمالا در آخر هفته روان برگزار می شود و کمیسیونى برای تدویر آن نیز ایجاد شده است.
از سويى هم دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی نیز امروز از آمادگی ها برای  برگزارى مراسم تحلیف عبدالله عبدالله خبر داده و می گوید که تاریخ تدویر این مراسم، به زودی اعلام می شود.
تنش ها میان رئیس جمهور غنی و رئیس اجرایی حکومت، پس از اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری، از سوی کمیسیون مستقل انتخابات به وجود آمده است.
قابل ذکر است که ساعاتى پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری، داکتر عبدالله عبدالله خود را برندۀ این انتخابات اعلام کرد و  گفت که «حکومت همه شمول» را اعلام می کند.
از سه روز به این سو، دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی به رهبری داکتر عبدالله عبدالله، برای ولایت های سرپل، جوزجان، کاپيسا و بغلان، والی های جدید معرفی کرده است.
کمیسیون مستقل انتخابات، در (۲۹ دلو) سال­روان، محمد اشرف غنی را با کسب ۵۰،۶۴ درصد آرا، برندۀ انتخابات ریاست جمهوری ششم میزان ۱۳۹۸ اعلام کرد.
به اساس معلومات کميسيون انتخابات، محمد اشرف غنی، با ۹۲۳۵۹۲ رای (۵۰،۶۴ درصد کُل آراء) و داکتر عبدالله با ۷۲۰۸۴۱ رای  (۳۹،۵۲ درصد کُل آراء) را از آن خود کرده اند.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.