از علاقمندانی که می‌ خواهند عضو این شبکه شوند و چشمديد خويش را با ما شريک سازند، خواهشمندیم که در هنگام ارسال پیام‌ها و مطالب شان، موارد ذیل را مراعات نمایند.

۱- با توجه به اینکه شبکه رأی افغان‌ها در چهارچوب قوانین نافذۀ جمهوری اسلامی افغانستان فعالیت می ‌کند، اعضای این شبکه نیز ملزم به درنظرگرفتن آن‌ها است.
۲- مسوولیت مطالب نشرشده در رأی افغان‌ها، به معنای تأیید آن از سوی اين شبکۀ اجتماعی نیست و تمام مسوولیت آن، بر عهده نویسندۀ آن می ‌باشد.
۳- اعضای شبکه رأی افغان‌ها به مثابۀ شهروند ژورنالیست، در این شبکه فعالیت کرده و نباید مطالبی را که دور از حقیقت است، در این شبکه نشر کنند.
۴- اعضای رأی افغان‌ها موظف اند که تمام مطالب نشرشدۀ خود از قبیل: متن، عکس، فلم، چشمديد، ديدگاه و… موازین اخلاقی را مدنظر قرار داده و از نشر محتوای توهین‌ آمیز و غیراخلاقی خودداری نمایند.
۵- با ارج ‌گذاری به آزادی بیان که حقوق اساسی انسان می ‌باشد؛ اما اعضای رأی افغان‌ها، نباید به نشر مطالبی اقدام کنند که باعث دامن زدن به تبعیض، تعصبات قومی، نژادی، جنسیتی، زبانی، ‌دینی و… دیگر پدیده‌های منفی می ‌شود.
مد ۶- مدیران شبکه، می ‌توانند مطالب توهین ‌آمیز و غیراخلاقی را حذف و حساب فرستندۀ چنین مطالب را از سایت حذف کنند.
۷- آن‌ها همچنان می ‌توانند مطالب نشرشده توسط اعضا در این شبکه را، در شبکه‌های اجتماعی، با نام خود نویسنده نشر نمایند و ممکن است دیگران نیز این مطالب را در ویب‌سایت یا دیگر جا‌ها به نشر برسانند. اگر می‌ خواهید مطلب تان در شبکه نشر نشود، باید از طریق بخش ارتباطات این شبکه و یا با دادن پیام از طریق فيسبوک و تویتر، ما را مطلع سازید تا مطلب مذکور حذف و نویسندۀ آن، از شبکه اجتماعی رأی افغان‌ها اخراج گردد.

اما پژواک تبصره‌هايی را که بر حقايق استوار نباشد و یا مخالف خط مشی نشراتی پژواک باشد، نشر ‌نميکند.