Data Gathered Date: 

Monday, July 1, 2013 - 13:00

لشکرگاه (پژواک،٢٧جوزا ٩٢): باشندگان ولايت هلمند؛ خواهان محو فساد ادارى، انکشاف روند معارف، تحکيم امنيت، بازاريابى براى توليدات زراعتى و دسترسى به خدمات درست صحى، از دولت و جامعۀ جهانى ميباشند.
جان محمد باشندۀ شهر لشکرگاه مرکز ولايت هلمند گفت که تامين امنيت، محو فساد ادارى، انکشاف روند معارف، بازاريابى براى توليدات زراعتى، سردخانه ها، از بين بردن مشکل بيکارى، و اعمار سيستم آب، از خواست هاى اساسى وى از حکومت ميباشد، که درين راستا بايد کارهاى عملى صورت گيرد.
وى افزود که انجام همچو کارها، باعث از بين بردن فاصله ميان حکومت و مردم مى گردد و اعتماد مردم به دولت بيشتر ميشود.
احمدالله باشندۀ ولسوالى ناوه گفت که به ميان آمدن اداره شفاف، تطبيق يکسان قانون به تمام مردم و تقويت مالدارى، کارهايى است که باشندگان هلمند، از دولت خواهان آن هستند.
به گفتۀ وى، دولت و جامعه جهانى بايد برنامه هاى مناسب در بخش رشد زراعت و اقتصاد مردم اعمار  و تطبيق نمايد.
موصوف افزود که اگر دولت، بنا به خواست هاى مردم کار نمايد، پس مردم نيز در بخش امور امنيتى و پيشرفت، با آنها همکارى خواهد کرد.
وى علاوه کرد که از حکومت ميخواهد تا با به وجود آمدن شفافيت، افراد دخيل در فساد را دستگير و به شکلى علنى مجازات نمايند.
غازى يکى از سران قومى لشکرگاه گفت که مردم خواهان پول نقد از دولت نيستند؛ اما ميخواهند تا فساد ادارى و اختلاس از بين برده شود.
وى افزود: با اينکه محصولات مختلف زراعتى در هلمند کشت ميشود؛ اما تمام شان از اثر نبود فابريکات پروسس و عدم نگهدارى، به قميت پايين عرضه ميگردد.
وى گفت که از بين بردن بيسوادى، تقويت و انکشاف روند معارف در هلمند، خواست دوم آنها از دولت است و اميدواراند که به آن رسيدگى شود.
موصوف علاوه کرد که مردم، از عدم هماهنگى بين نيروهاى امنيتى نيز رنج ميبرند، که باعث توسعۀ ناامنى ها گرديده است.
وى گفت که اگردولت خواهان همکارى مردم است، پس اولتر بايد جلو فساد ادارى در دواير گرفته شده و به ضوابط عليه روابط ترجيح داده شود.
نور، يکى از سران قومى ولسوالى گرشک گفت که ختم بيکارى، تطبيق قانون، اصلاح سيستم عدلى و قضايى، تحکيم امنيت،  و به ميان آمدن انکشاف متوازن، خواست هاى اساسى شان از حکومت ميباشد.
وى گفت که اگر امنيت توسط حکومت درمنطقه تامين گردد، پس آنها نيز حاضراند که جوانان خود را در صفوف اردوى ملى داخل نمایند.
ولى خان باشندۀ ولسوالى گرمسير گفت که حکومت، بايد يک پلان خوب براى رشد زراعت ايجاد و از ناامنى ها جلوگيرى نمايد.
به گفتۀ وى، مردم خواهان بازار براى محصولات زراعتى خود هستند.
وى گفت که افزايش تشکيل نيروهاى امنيتى و بيشتر شدن امکانات، از اولوليت آنها است که امنيت خوب، با اتکا به آن تامين گردد.
 به گفتۀ وى، باشندگان کجکى تاکنون نيز برق ندارند ‎و لازم است که حکومت هرچه زودتر قبل از هرکار ديگر، پروژۀ برق کجکى را اعمار نمايد.