Data Gathered Date: 

Sunday, July 21, 2013 - 13:15

 
هرات(پژواک، ٢٢ سرطان ٩٢): باشندگان ولايت هرات خواهان رشد و انکشاف معارف، اعمار کلينيک هاى صحى ، تامين امنيت ، پيشرفت زراعت و اعمار سرک ها هستند و مى گويند ، لازم است تا جامعۀ جهانى در عملى ساختن همچو کارها اقدام نمايد .
ارباب عصمت الله باشنده ناحيۀ ١٢ شهر هرات مى گويد که اعمار سيستم کاناليزاسيون درشهر از يک خواست بزرگ آنها ميباشد .
 وى مى افزايد که شهر هرات تاکنون کدام سيستم منظم کاناليزاسيون ندارد که از اثر آن همواره آب جمع و محيط شهر را خراب کرده است .
نوراحمد باشندۀ ولسوالى چشت به آژانس خبرى پژواک گفت که اعمار بند سلما از نيازمند هاى بزرگ مردم چشت شريف ميباشد که از سال ها بدينسو براى اعمار آن انتظار کشيده اند ؛ اما تاکنون نيز اعمار نشده است .
 به گفتۀ وى ، حکومت وعده تطبيق اين پروژه را درسال ٢٠٠٧ ميلادى سپرده بود؛ اما با گذشت شش سال نيز کارهاى آن در مراحل ابتدايى قرار دارد .
وى افزود، اعمار بند سلما به معنى زندگى نوين براى مردم است ، از برق گرفته تا آبيارى زمين، تمامى ارزوهاى بر اين پروژه وابسته است .
 سلطان احمدمحصل باشندۀ ولسوالى پشتون زرغون به پژواک گفت که راه مواصلاتى پشتون زرغون و شهر هرات هنوز هم خامه و خراب است .
وى مى گويد،  قيريرزى اين سرک يک نياز بزرگ آنها است ؛ تا به مشکلات آنها نقطه پايان بگذراند .
محمد باشندۀ شهر هرات مى گويد که رويداد هاى امنيتى به ويژه رويداد هاى آدم روبايى در هرات رو به افزايش است و نياز بزرگ مردم هرات تحکيم امنيت در اين ولايت ميباشد ، تا مردم بتوانند امور خود را با دل جمعى به پيش ببرند .
اسماعيل باشندۀ ولسوالى پشتون زرغون گفت ، هر چند مکاتب در منطقه آنها وجود دارد ؛ اما مکاتب کوچى ها وجود ندارد و مردم عام نيز در برخى بيشتر مناطق از تعليم محروم مانده اند .
وى مى گويد ، نياز ابتدايى آنها اين است ، تا زمينه تعليم براى اظفال شان فراهم گردد. وى افزود که مردم اين ولسوالى تعليم را دوست دارند ؛ اما موقعيت مکاتب در فاصله هاى دور، مشکلات براى اطفال ايجاد کرده است .
عبدالرووف باشنده ولسوالى شيندند از وضعيت خراب سرک ها و کمبود مراکز صحى شکايت کرد و گفت که حکومت بايد به خواست هاى مردم اين ولسوالى رسيده گى نمايد .
وى مى گويد که ديزاين سرک ها ، در قدم نخست لازمى است ، تا مريضان و محصولات زراعتى آنها به وقت به شفاخانه و مارکيت انتقال گردد، بعداً ايجاد مراکز صحى براى تداوى مردم در شيندند و تامين امنيت خيلى مهم است .