کابل (پژواک، ۲۰ عقرب ۹۷): حکمتیار رهبر حزب اسلامی و جنرال دوستم رهبر حزب جنبش اسلامی، در مورد انتخابات آینده ریاست جمهوری بحث کردند.
خبرنامه ای که به تاریخ ۲۰ عقرب از طرف دفتر مطبوعاتی حزب اسلامی، به آژانس خبری پژواک مواصلت ورزیده، نگاشته است که جنرال عبدالرشید دوستم، شام گذشته با گلبدین حکمتیار، پيرامون اوضاع جاری کشور، تامین صلح و انتخابات آینده ریاست جمهوری گفتگوهای تفصیلی را انجام دادند.
موصوف علاوه کرد که پیش از این حامد کرزی رییس جمهور پیشین، انوارالحق احدی رییس جبهه ملی نوین و شمار زیادى از سران احزاب سیاسی دیگر، با حکمتیار راجع به انتخابات آینده ریاست جمهوری تبادل نظرنموده اند.
درخبرنامه درج است که حزب اسلامی، تاکنون برای انتخابات ریاست جمهوری بر محور و تکت انتخاباتی واحد توافق نکرده؛ اما بعد از انجام مشوره ها با سران احزاب سیاسی، موقف نهایی را اعلان خواهد کرد.
حزب اسلامی گفته است که تیم مشترک احزاب سیاسی، شخصى را برای ریاست جمهوری معرفی می کند که شایسته این مقام باشد.
منبع علاوه کرده که این نامزد به ارزش های اسلامی، ملی، مردم و دینی معتهد باشد، تایید ملت را با خود داشته باشد، با تیم خود وعده کند که در برابر اهداف تعیین شده و فیصله آنها مسئول است، به زمامدار مطلق العنان و دیکتاتور مبدل نشود.
در خبرنامه درج است که حکمتیار رهبر حزب اسلامی، تلاش ها را آغاز کرده تا همه احزاب سیاسی را آماده سازد که از خصومت، رقابت منفی، اختلافات غیرموجه و از تجارب ناکام گذشته حذف یکدیگر ابا ورزند، هم پذیر باشند، بر تکت انتخاباتی واحد، و ترکیب مناسب، عادلانه و قابل قبول حکومت آینده توافق کنند.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.