اعضاى مشرانوجرگه: نبايد بيشتر از اين کابل بدون شاروال باشد

کابل (پژواک، ٢٧ جدى ٩٤): برخى اعضاى مشرانوجرگه، خواهان معرفى هرچه زودتر يک شخص از باشندگان شهر کابل به حيث شاروال کابل شده گفتند که بعد از اين، بايد کابل بدون شاروال نباشد.
اين در حالى است که محمد یونس نواندیش شاروال کابل، بتاریخ اول جدی سال گذشته استعفا داد و  بعد از آن، اين اداره از سوى سرپرست اداره ميشد؛ اما از حدود دو هفته به اين طرف سرپرست شاروالى نيز برکنار شده است.
فرهاد سخی نماینده مردم در مشرانوجرگه، در نشست امروز گفت: "مردم کابل با مشکلات مواجه هستند و فرد مسوول در شاروالی وجود ندارد، سرپرست هم دوهفته می­شود که برطرف شده و مردم در شاروالی بالا و پایین مى­گردند؛ اما کسی نیست که کار شانرا انجام دهد."
به گفته موصوف، با گذشت هر روز مشکلات در شهر کابل بیشتر مى­شود و نباید بیش از این، پایتخت کشور بدون شاروال باقی بماند.
او از مقام‌هاى حکومت خواست تا هر چه زود تر یک فرد به خصوص باشنده کابل را به عنوان شاروال کابل به معرفی بگیرند.
نثار حارس عضو دیگر این جرگه گفت: "مردم کابل بی­سواد نیستند، تمام پست هاى کابل به دیگران داده شده است، یک فرد کابلی باید به عنوان شهردار کابل برگزیده شود."
او نیز از رهبران حکومت انتقاد کرده افزود که از یک سال بدينسو که شاروالى کابل، از سوی سرپرست اداره مى­شود؛ اما به این پست کسی به معرفی گرفته نشده است.
به گفته حارس، در صورتى­ که به جز از باشندگان کابل، کسی دیگرى به حيث شاروال کابل انتخاب شود، شهريان کابل دست اعتراض خواهند زد.
فضل هادی مسلمیار رییس مشرانوجرگه نیز برمعرفی شاروال کابل تاکید کرده گفت: "من هم بالای رهبران حکومت صدا می­کنم تا یک کابلی را به عنوان شاروال کابل به معرفی بگیرند."
او افزود: "حق مردم کابل است، کثافات در هر طرف انبار شده و کسی نیست که برای مردم جوابگو باشد."
مسلمیار، بدون ارايه جزييات گفت که سه تن از افراد مجرب و مسلکی از اقوام مختلف، به عنوان شاروال به ریاست جمهوری پيشنهاد شده و بحث به منظور انتخاب یک تن آن­ها جریان دارد.
اين در حالى است که به اساس مادۀ يکصد و چهل و يکم قانون اساسى، براى اداره امور شهرى، شاروالى تشکيل مى­شود؛ شاروال و اعضاى مجالس شاروالى، از طريق انتخابات آزاد، عمومى، سرى و مستقيم انتخاب مى­شوند.
اما تا حال انتخابات براى شاروال صورت نگرفته و شاروالان، از سوى رييس جمهور تعيين می‌شوند.
 

 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.