وزير مخابرات و تکنالوژی معلوماتی استيضاح می‌شود

کابل(پژواک،۱۲جدی۹۴): ولسى جرگه، دوشنبه هفتۀ جارى، عبدالرزاق وحیدی وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی را استيضاح می‌کند.
همچنان شماری از اعضای این جرگه در نشست امروز، خواهان تجدید نظر در رهبری برخی ادارات بخصوص وزارتخانه ها و ولایات شدند.
به اساس ماده نود و نهم اصول وظايف داخلى، جرگه به پیشنهاد بیست فیصد کل اعضا (٥٠ تن)، می تواند از هر یک از وزرا استیضاح به عمل آورد. پیشنهاد استیضاح، به ريیس جرگه تقدیم و توسط کمیتۀ رؤسا شامل آجندا می گردد.
همچنان به اساس اين ماده، هرگاه توضیح ارايه شده از سوى وزير قناعت بخش نباشد، جرگه موضوع رای عدم اعتماد را بررسی می کند و رأی عدم اعتماد از وزیر باید صریح، مستقیم و بر اساس دلایل موجه باشد و این رأی با اکثریت کل صادر می گردد.
عبدالرووف انعامی منشی ولسی جرگه، امروز به آژانس خبری پژواک گفت که در نشست کمیته رؤسا استیضاح عبدالرزاق وحيدى وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، برای روز دوشنبه هفته جاری شامل آجندا شده است .
او افزود که وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، به اساس پيشنهاد حدود ۶۵ عضو این جرگه  بتاریخ چهاردهم جدی استیضاح مى شود .
به گفته وى، تعيينات غيرقانونى، حاضر نشدن به نشست هاى کميسيون هاى اين جرگه و پاسخگو نبودن در مقابل نمايندگان مردم، از دلايل استيضاح وحيدى می‌باشد.
غلام حسین ناصری نماینده مردم میدان وردک در ولسی جرگه، در نشست امروز این جرگه گفت: "برخی ادارات به ادارات فامیلی تبدیل شده و اگر تجدید نظر نشود، فاصله میان مردم وحکومت بیشتر می شود."
به گفته موصوف؛ شماری از مسوولان ادارات هیچ توجه به شایسته سالاری نداشته اند و باید رهبران حکومت در مورد همچو مسوولان تجدید نظر نماید.
منورشاه بهادری نماینده مردم هرات در ولسی جرگه گفت که اگر رهبران حکومت، در تعیینات در وزارتخانه ها و ولایات تجدید نظر نکنند، مردم از حمایت نظام دست خواهند کشید .

 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.