"راديوى داعش درننگرهار از مرکز نظامى خارجى ها نشرات دارد"

کابل(پژواک،٩جدی۹۴): برخی اعضای ولسی جرگه ادعا دارند که رادیو"صدای خلافت" مربوط "داعش" در ننگرهار، ازپایگاه نظامی نیروهای خارجی در این ولایت نشرات دارد.
براساس گزارش ها، رادیو "صدای خلافت"، از حدود دو هفته پيش برضد دولت به نشرات آغاز نموده است.
الله گل "مجاهد" نماینده مردم کابل، درنشست امروز ولسی جرگه گفت که اين رادیو، ازداخل میدان هوایی ننگرهار نشرات ميکند. یک هیئت بايد توظیف شود که موضوع را درحضور رییس جمهور به بررسی بگیرد تا به همه معلوم شود که در پشت پرده، کی ها دست دارند.
وی"داعش" را یک پروژه خوانده، افزود: "حاجی ظاهر راست می گوید، داعش وطالب دشمن مااست، باید هر دوگروه ازبین بروند، حالا تنها طالب کشته می شود؛ اما به داعش کسی چیزی نمی گوید."
به گفته مجاهد، درصورتیکه دولت ومردم متحدنشوند واقداماتی براى ریشه کن ساختن گروه داعش نکنند، بی تفاوتی در این مورد نتایج خوب در قبال نخواهد داشت.
مولوی عبدالرحمان رحمانی نماینده مردم بلخ نيز داعش راپروژه اى خواند که به منظور اهداف خارجی ها به میان آمده است.
وی گفت: "اگر رادیوصدای خلافت، از بیز امریکایی ها نشرات نداشت، مرا به دار بزنید."
رحمانى، خواهان توجه حکومت در این راستا شد و افزود که شش ماه قبل، حکومت هیچ نوع نگرانی در مورد فعاليت داعش نداشت؛ اماحالا چطور است که از فعاليت اين گروه نگرانی می کند.
شماری از اعضای دیگر جرگه نیز در مورد ابراز نگرانی کردند و از حکومت خواستند که نشرات این رادیو را متوقف سازد.
محمد نذیراحمدزی نایب دوم ولسی جرگه که ریاست نشست امروز را برعهده داشت، به کمیسیون امنیت داخلی وامور بین المللی جرگه هدایت داد تا درمورد نشرات رادیوصدای خلافت، از پایگاه نیروهای خارجی در ننگرهار بررسی هايی داشته باشد و نتیجه آن را به مجلس عمومی ارایه کند.
این درحالی است که هفته گذشته، مشرانوجرگه ضمن ابراز نگرانى از آغاز فعاليت راديو «صداى خلافت» در ننگرهار، از حکومت خواست که هر چه عاجل در توقف نشرات اين راديو اقدام کند.
درهمین حال، عطاء الله خوگيانى سخنگوى والى ننگرهار، به پژواک گفت که طبق معلومات ارگان هاى امنيتى که به مقام ولايت شريک کرده اند، راديوخلافت در مناطق سرحدى اين ولايت فعاليت ميکند.
به گفتۀ وى، راديوى داعش سيار است و از يکجا يا يک محل نشرات ندارد.
خوگيانى افزود که يک تيم تخنيکى نيز از کابل آمده بود تا در مورد محل پخش فريکونسى و نشرات اين راديو معلومات بگيرد و تحقيقات در اين مورد ادامه دارد.
سخنگوى والى ننگرهار گفت که هفتۀ قبل، نشرات اين راديو براى چند روز مسدود شده بود؛ اما فعلاً دوباره به فعالیت آغاز کرده است.
نيروهاى "حمايت قاطع" به رهبرى ناتو درکشور، تاحال دراين مورد چيزى نگفته اند.

 
 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.