3 more northern districts fall to resurgent Taliban fighters

پلخمرى، کندز(پژواک،٩ميزان ٩٤):مردم محل ميگويند که ولسوالى تاله و برفک ولايت بغلان و قلعۀ زال ولايت کندز به تصرف طالبان در آمده است.
خيرالله يکتن از متنفذين محلى به آژانس خبرى پژواک گفت که اين ولسوالى ساعت ١١ شب گذشته از کنترول دولت خارج شده و قوماندان امنيه و سربازانش به طرف درۀ ملک ولسوالى روى دوآب ولايت سمنگان عقب نشينى کرده اند.
وى ميگويد که طالبان در ولسوالى جابجا گرديده و ماموران ملکى به هر طرف پراگنده شده اند.
اين قوماندان سابق جهادى علاوه کرد: ((خودم به منطقۀ شتر جنگل ولسوالى دوشى بغلان آمديم، اما طالبان راه را بسته کرده بودند و حالا (صبح امروز) به طرف درۀ اشرف سالنگ ميروم.))
طالبان با ارسال ايميلى به پژواک گفته اند که شب گذشته ولسوالى تاله و برفک را تصرف نموده، پنج موتر رينجر در داخل ساختمان ولسوالى، دو تانک و سلاح ها را به دست آورده و نيروهاى دولتى فرار کرده اند.
ذبيح الله مجاهد سخنگوى طالبان ميگويد که در جريان درگيرى به نيروهاى دولتى تلفات و جراحات وارد گرديده و تعداد دقيق آن تا حال مشخص نيست.
مقام هاى بغلان تا حال در اين رابطه چيزى نگفته اند.
اما فيروزالدين ايماق معاون شوراى ولايتى با تاييد سقوط تاله وبرفک از دولت انتقاد نموده، گفت که نيروهاى دولتى براى دفاع ازاين ولسوالى آمادگى نداشتند.
وى افزود که نيروهاى امنيتى بايد بيدار مى بودند ودرمقابل طالبان مقاومت ميکردند، ولى ولسوالى را بدون مقاومت ترک کرده که اينکار سوال برانگيز است.
ايماق گفت: (( سقوط تاله و برفک برامنيت ساير ولسوالى هاى ولايت بغلان ،اثر منفى خواهدگذاشت.))
مرکز ولسوالى قلعۀ زال ولايت کندز نيز ازادارۀ دولت خارج گرديده است.
عبدالشکور يکتن از متنفذين محلى به پژواک گفت که شب گذشته منطقۀ آق تپه قلعۀ زال که درآنجا ساختمان ولسوالى، قوماندانى امنيه و ساير تاسيسات دولتى قرار دارد، به تصرف طالبان درآمده است.
وى ميگويد که نيروهاى دولتى به سوى دشت آبدان و شيرخان بندر کندز عقب نشينى کرده اند.
طالبان ماه گذشته آنطرف آق تپه را که ساحۀ وسيعى را احتوا ميکند، از تصرف دولت خارج نموده بودند.
 سخنگوى طالبان گفته است که تمام تاسيسات دولتى در ولسوالى قلعۀ زال در زير ادارۀ آنها درآمده و سلاح ومهمات زيادى را نيز به دست آورده اند.
قابل ذکر است که شب گذشته طالبان ولسوالى خواجه غار ولايت تخار و بعد از خارج شدن از شهر کندز ولسوالى امام صاحب کندز را نيز تصرف نموده اند.

 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.