پنج عراده امبولانس به ولايت دايکندى مساعدت گرديد

نيلى ( پژواک ٢٤ ثور ٩٤): پنج عراده امبولانس مجهز، از سوى صندوق جمعیت سازمان ملل متحد(UNFPA ) به هدف بهبود عرضۀ خدمات صحی در دایکندی مساعدت گرديد.
به گفتۀ مقام هاى محلى دايکندى، ازرش مجموعى پنج عراده امبولانس و سه موتر هایس که به هدف بهبود عرضۀ خدمات صحی در دايکندى صورت گرفته، بالغ بر٢٨٠ هزار دالرامريکايى ميگردد.
محمد حسین مظفری مسئول پروژه اشیانه های صحی در دایکندی،  به آژانس خبرى پژواک گفت که از سال ٩١  تا کنون ٢٣ آشیانه صحی در ولایت دایکندی فعاليت داشته است .
بربنياد معلومات منبع، قراراست ٣٥ آشیانه صحی دیگرنيزبه هدف عرضۀ بهترخدمات صحى دراين ولايت فعاليت شانرا آغازکنند.
منبع همچنان افزود که در هر آشیانه صحی،  يک قابله درهمکارى با تیم سیارصحی که متشکل ازيک داکتر، يک قابله ، يک نرس وراننده ميباشد در مناطقی که از پیش تعیین شده است فعالیت ميداشته باشند .
مظفری درادامه گفت که  قبلا پنج امبولانس در اختیار تيم هاى صحى آنها قرارداشت وبا اين پنج عراده امبولانس وسه عراده موترهايس، ميتوانند درانتقال مريضان وعرضه خدمات صحى بهتر به آنها به اسرع وقت رسيدگى نمايند .
سبحان نایبی معاون شورای ولایتی دایکندی ازمسوولان عرضه خدمات صحی خواست که در قسمت نگهداری این وسايط توجه جدی داشته باشند .
با این حال عبدالحق شفق سرپرست ولایت دایکندی، به آژانس خبرى پژواک گفت  که در مراکز صحی دایکندی امبولانس معیاری و خوب وجود ندارد .
شفق ابراز امیدواری کرد که با استفاده ازاين امبولانس ها مشکلات در بخش صحت  درآن ولايت تا حد زیادی رفع گردد.
اين درحاليست که حدود يکماه قبل نيزسه عراده امبولانس از سوی اداره یونیسف برای ریاست صحت عامه دایکندی  مساعدت گرديده بود .
باشندگان این ولایت از عرضه خدمات صحی در این ولایت ابراز نگرانی می کنند و از پایین بودن عرضه خدمات صحی در دایکندی شکایت دارند .
میرزا حسین باشنده ولسوالی خدیر گفت: "در شفاخانه ای که در خدیر است وسایل خوب وجود ندارد، داکتران با مریضان برخورد خوب نمی کنند".
علی جان که در ناحیه پای چپ از سوی افراد مسلح غیر مسوول زخمی شده است گفت: "مرا به شفاخانه ولسوالی بردند؛ اما آنان به دلیل نبود امکانات نتوانستند مرا تداوی کنند و به من گفتند که باید به شفاخانه نیلی (شفاخانه ولایتی) بروی ".
 به اساس معلومات مسوولان صحى، درحال حاضر ٣٥مرکز صحی در ولایت دایکندی فعاليت دارد .

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.