1 held with 130 kg heroine in Nimroz

زرنج، شبرغان(پژواک،٢٣ثور٩٤):١٣٠کيلوگرام هيروئين ازيک موتر ترانزيتى که قصد دخول به ايران راداشت درولايت نيمروز و١٥ کيلو مواد مخدر در ولايت جوزجان کشف و به دست آمد و دوتن دستگير شدند.
مل پاسوال محمد قسیم جنگلباغ قوماندان امنیه نیمروز ميگويد که اين مقدار مواد مخدر، در زير يک کانتينر باربرى جاسازى شده و شب گذشته در نقطۀ صفرمرزى پل ابريشم اين ولايت کشف و به دست آمد.
وى به آژانس خبرى پژواک گفت رانندۀ آن که افغان بوده، دستگير شده و تحقيقات از وى جريان دارد.
جنگلباغ علاوه کردکه کانتينرباربرى، خالى بوده وميخواست که اموال تجارتى را ازبندرعباس ايران به نيمروز انتقال بدهد.
ملا گل احمد عضو شوراى ولايتى نيمروز گفت که نقش پوليس درکشف و به دست آوردن مواد مخدر و جلوگيرى از قاچاق آن به ايران موثر است؛ اما لازم است که درقدام اول، ساقى خانه ها درشهر زرنج مرکز نيمروز که در نزديک دفاترارگانهاى دولتى قرار دارد، مسدود گردد و جلو فروش مواد مخدر گرفته شود.
وى گفت: "درقدم دوم بايد کوکنار قبل ازحاصل دادن، تخريب گردد و ياهم بخاطر جلوگيرى از کشت اين مادۀ مخدر، به دهاقين بديل آن مانند تخم بذرى وکودکيمياوى داده شود؛ درغيرآن زارعين متضرر ميشوند."
اين درحاليست که کوکنار درولسوالى هاى خاشرود، دلارام وچهاربرجک نيمروزکشت ميشود؛ اما مسوولان محلى همواره ميگويند که نیمروز درمسیرترانزیت موادمخدرقراردارد واين مواد عمدتاً از کندهار، هلمند، فراه وهرات به نيمروز بارگیری شده وسپس توسط قاچاقبران به ایران وکشورهای اروپایی انتقال ميگردد.
قابل ذکر است که ماه گذشته نيز پولیس نيمروز، ٥٠ کيلوهيروئين را که به طورماهرانه درتانکی تیل یک موتر باربری ترانزیتی جابجا شده و به ايران قاچاق ميشد، درمنطقه پل ابریشم نيزکشف نمودو رانندۀ افغان آنرا دستگير کرد.
همچنان پولیس، ١٥کيلوگرام مورفين را ازيک موتر کرولا درکمربند امنیتی شهر شبرغان مرکز ولایت جوزجان کشف و به دست آورده و يکتن را درپيوند به قاچاق آن بازداشت نمود.
سمونوال محمد افضل امام زاده مدیر مبارزه با مواد مخدر قوماندان امنيۀ جوزجان، به پژواک گفت که عامل آن ميخواست که اين مواد مخدر را ازولایت بلخ به ولسوالی دولت آباد ولایت فاریاب انتقال بدهد.
 وى مخالفان مسلح را درقاچاق مواد مخدر دخيل دانسته، افزود که ولسوالی دولت آباد، قسماً در تصرف طالبان است و راه مواصلاتی خوب با مناطق سرحدی دارد که قاچاقبران، اکثراً از اینگونه راه ها استفاده نموده  واين ولسوالی برای آنها بستر خوبى محسوب میگردد.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.