Al-Qaeda fighters no more fighting in Afghanistan: Taliban

کابل (پژواک،٣١ حمل ٩٤): سخنگوى دفتر قطر طالبان ميگويد که افراد مسلح القاعده، به کشورهاى خود برگشته و اين گروه بعد از اين، در افغانستان وجود ندارد.
محمدنعيم سخگوى دفتر قطر طالبان، اين اظهارات را ديروز(٣٠حمل) در مصاحبه با يک روزنامۀ عربى موسوم به "الشرق" ابراز داشته است.
موصوف افزوده است تا زمانى که نيروهاى خارجى افغانستان را ترک نکنند، طالبان براى هيچ نوع مذاکرات صلح با حکومت افغانستان آمادگى ندارند.
نعيم گفته است که مذاکرات در حضور نيروهاى خارجى در کشور، به معناى تسليم شدن است و هيچ نوع اختلاف در تحريک طالبان وجود ندارد.
به گفتۀ وى، ملامحمدعمر زنده و از صحت خوب برخوردار است، کارهاى خود را پيش ميبرد و با معاونين خود ملاقات هاى منظم انجام ميدهد.
سخنگوى دفتر طالبان افزوده است که فعلاً جنگجويان القاعده در افغانستان وجود ندارند؛ زيرا که آنها به کشورهاى خود چون شام، عراق، يمن و ساير کشورهاى ديگر برگشته اند.
موصوف در پاسخ يک سوال به ارتباط  ايمن الظواهرى رهبر گروه القاعده، گفته است که در مورد محل او معلومات ندارد.
موصوف از کشورهای عربی خواسته است که در پهلوى طالبان ايستادگى کرده  و آنها را در مقابل نيروهاى خارجى کمک کنند.
نعيم افزوده است: "حکومت افغانستان، دست ساختۀ جان کرى وزير امور خارجه امريکا است. هر دو رهبر در بين خود هيچ نوع تفاهم ندارند؛ مثال واضح آن اختلاف بر سر معرفى وزير دفاع و تعيين رييس کميسيون اصلاحات در نظام انتخاباتى  است."
به گفتۀ وى، فعلاً يک ادارۀ مستقل در کشور وجود ندارد و نه هم کدام تفاوت ميان رييس جمهور فعلى و قبلى ديده ميشود.
محمدنعيم در مورد تفاوت ميان طالبان و داعش گفته است: "پاليسى ما وضاحت دارد، هيچگاه نمى خواهيم که در امور کشورهاى ديگر مداخله کنيم و به کسى ديگر نيز اجازه نمى دهيم که در امور داخلى ما دخالت کند؛ ما خواهان آزادى مردم و حاکميت نظام اسلامى در خاک خود هستيم."
 اما موصوف، در مورد پاليسى داعش چيزى نگفته است.
موصوف، از حکومت قطر تشکر کرده که براى ايجاد دفتر آنها در قطر، زمينه سازى کرده و علاوه بر اين، جهان عرب را ستوده که هميشه آنها را کمک کرده است.
سخنگوى دفتر قطر طالبان گفته است که امريکا از آغاز، آنها را به حيث گروه تروريستى نديده است.

 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.