PCs claim EU delegation support

کابل (پژواک، ٢١دلو ۹۳): هیئت اتحادیه اروپا در کابل گفته است که برای دادن دو بارۀ صلاحیت حق نظارتی به شوراهای ولایتی، مجدداً تلاش می کند.
ستیفن هربر (Stefan Huber) این سخنان را دیروز در دفتر کارش هنگام دیدار با اعضای کمیسیون هماهنگی شوراهای ولایتی افغانستان  ابراز داشت.
تاج محمد منگل عضو کمیسیون یادشده و شورای ولایتى پکتیا، به آژانس خبری پژواک گفت که در این دیدار، رئیس هیئت اتحادیه اروپا از اعتصاب کاری شوراهای ولایتی حمایت نمود.
نامبرده گفت که در این دیدار؛ اعضای کمیسیون، خواستار همکاری آن اتحادیه در تقویت نظام مردم سالار در کشور، حکومتداری خوب و دادن حق نظارتی برای شوراهای ولایتی بخاطرجلوگیری از فساد اداری در ادارات محلی شدند.
به گفته منگل، کشورهای منطقه به شکلى از اشکال در یک موضوع در عقب اعضای ولسی جرگه قرار دارند؛ اما گفت که برای از میان برداشتن این مشکل، تمام اعضای شوراهای ولایتی در فیصله شان قاطعانه ایستاد اند.
در این دیدار، مقامات هیئت اتحادیه اروپا تعهد نمودند که مشکل یادشده را با رئیس جمهور افغانستان شریک ساخته و در دادن صلاحیت حق برای آن شوراها کوشش همه جانبه می کنند.
ستیفن گفت که حکومت افغانستان، زمانی مشروعیت پیدا می کند که ادارات محلی، از حمایت مردم عام و یا نماینده های آنان به طور مستقیم و غیرمستقیم برخوردار باشد.
به همین گونه این مقام اتحادیه اروپا گفت با آنکه اتحادیه اروپا با مشکل اقتصادی رو به رو شده؛ اما برای هفت سال دیگر، توافقنامه کمک به افغانستان را امضا نموده است.
وی به کمیسیون هماهنگی شوراهای ولایتی گفت پلان دارند که کمک های شان را در ولایات به اساس یک استراتیژی منظم در مشوره با نمایندگان شوراهای ولایتی تطبیق نمایند.
 اعضای کمیسیون هماهنگی شوراهای ولایتی، دیروز در دیدار شان با جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول رئیس جمهور، از وی وعده به دست آورده اند که حکومت، صلاحیت حق نظارت را به آن شوراها  میدهد.

 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.