AGO to probe PC candidates fraud allegations

کابل (پژواک، ٢٩ عقرب ٩٣): اداره امور، به اساس عریضۀ نامزدان معترض شوراهای ولایتی، از لوی څارنوالی خواسته است که اعتراض نامزدان یادشده بر کمیسیون های انتخاباتی را بررسی کند.

انتخابات شوراهای ولایتی، بتاریخ ١٦ حمل برگزار و نتایج نهایی آن در ٣ میزان اعلام شد. این نتیجه را نامزدان معترض شوراهای ولایتی نمی پذیرند و از طریق محکمه اختصاصی، خواستار بررسی آن شده اند.

رفیع الله گل افغان معاون دوم مشرانوجرگه که خود را به شورای ولایتی کابل نامزد کرده بود؛ اما موفق نشد، به نمایندگی از نامزدان معترض، امروز در کابل به خبرنگاران گفت که اداره امور ریاست جمهوری به اساس عریضۀ آنها طى مکتوبى کمیسیون های انتخاباتی را به لوی څارنوالی معرفی نموده است.

گل افغان، یک کاپی مکتوب شماره ٥٤٠ یادشده را که بتاریخ ٢٦عقرب ماه روان صادر شده است، در اختیار آژانس خبری پژواک گذاشته است.

در مکتوب آمده است که نامزدان شوراهای ولایتی 34 ولایت کشور، یک اعتراضنامه و فیصله نامه را به ریاست جمهوری داده و ادعا کرده اند که راه پیدا کردن نامزدان شوراهای ولایتی، نتیجه عمل نادرست کمیسیون های انتخاباتی است.

در مکتوب آمده است: "اگر در کارکردهای کمیسیون های انتخاباتی، صبغه جرمی وجود داشته باشد و عارضین در مورد تخلف های این کمیسیون ها اسناد موثق ارائه کنند، در این مورد بدون کدام تاخیر قانونی اجراآت صورت بگیرد."

به گفتۀ گل افغان، نامزدان معترض، تا زمانی آرام نمی مانند و به اعتراض شان ادامه میدهند که حق شان را به دست آورند.

تلاش کردیم که در این مورد، نظر لوی څارنوالی را بگیریم؛ اما تماس با آنها تامین نشد.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.