Final decision on PC poll results today: Watchdog

کابل(پژواک،١٧ميزان ٩٣): مسوولان کمیسیون شکایات انتخاباتی می گویند که به همه شکايات نامزدان شورای ولایتی رسیدگی کرده و امروز تصمیم نهایی خود را به کمیسیون انتخابات فرستادند.

محمدنادر محسنی منشی و سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی، در نشست خبری امروز در کابل گفت که تصمیم نهایی آنان که در حقیقت نتایج نهایی انتخابات شوراهای ولایتی است، بعد از ظهر امروز به کمیسیون انتخابات فرستاده شد.

وی افزود که اگر کمیسیون مستقل انتخابات کدام شکایتى داشته باشد، میتواند آنرا تا ٢٤ آینده به این کمیسیون شریک سازد؛ در غیر آن این آخرین نتایج است و غیرقابل تغییر میباشد.

محسنى گفت که کمیسیون شکايات، پروسه بازرسی آرا را در همه ولایات به اساس جلسات علنی در حضور نامزدان کامیاب و معترض، به پیش بُرده است.

به گفتۀ محسنى، بیشترین موارد شکایات در کابل، ننگرهار، هرات، هلمند و کندهار بوده که همه شکایت ها به گونۀ شفاف بررسی شده و نسبت به هر ولایت، فیصلۀ جداگانه صورت گرفته است.

سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی گفت: "ما بدون کدام اسناد هیچ تصمیمی نگرفتیم و اگر نامزدان شورای ولایتی شکایت داشته باشند، ما در برابر فیصله های خود پاسخگو میباشيم."

انتخابات شوراهای ولایتی همزمان با انتخابات ریاست جمهوری، به تاریخ ١٦ حمل سال جاری برگزار شد که در آن، نزدیک به ٢٦٠٠ تن به شمول ۳۰۸ زن با هم رقابت کردند.

به نسبت مشکلات ناشی از دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، رسیدگی به این شکایات به تاخیر افتاد.

کار نهایی سازی نتایج انتخابات شوراهای ولایتی را که به نسبت جنجال های برخاسته از انتخابات دور دوم ریاست جمهوری متوقف گردیده بود، پس از حدود يکماه، به تاریخ ٢٥ اسد از سر گرفته شد.

کمیسیون انتخابات، به تاریخ ٣٠ ثور، نتايج ابتدايى شوراهای ولایتی را اعلام نمود که بر اساس آن، ۴۵۸ تن بشمول ۹۷ زن برنده اعلام شد.

طبق قانون؛ نتایج ابتدایی پس از اعلام، به کمیسیون شکایات انتخاباتی فرستاده ميشود تا شکایت های نامزدان را بررسی نموده، فیصله صادر کند و نتایج نهایی را به کمیسیون انتخابات بفرستد.

اگر کمیسیون انتخابات بر تصامیم کمیسیون شکایت های انتخاباتی اعتراضی نداشته باشد، این نتایج نهایی پنداشته می شود.

تا هنوز مشخص نیست که کمیسیون انتخابات، نتایج نهایی انتخابات شوراهای ولایتی را چه زمانی اعلام خواهد نمود.

با وجود تماس های زیاد، مسوولان کمیسیون انتخابات به تماس ما پاسخ نگفتند.

قرار بود نتایج نهایی انتخابات شوراهای ولایتی، بعد از بررسی و رسیدگی به شکایات، به تاریخ ١٧ جوزای سال جاری اعلام شود؛ اما این کار تا به حال صورت نگرفته است.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.