جلال آباد(پژواک، ٢١جوزا ٩٣): دفترساحوى کميسيون مستقل انتخابات در ننگرهار مى گويد که مسوولان دفتر انتخاباتى داکترعبدالله در درۀ نور، شمارى از اعضاى کميسيون انتخابات را تهديد کرده اند.
 خواجه محمدامين فضلى رييس کميسيون مستقل انتخابات ولايت ننگرهار، به تاريخ(٢١ جوزا) به آژانس خبرى پژواک تاييد کرد که کارمندان کميسيون، در شمارى از مناطق ولسوالى درۀ نور، از سوى کمپاينران داکتر عبدالله تهديد شده اند.
 موصوف از ارايۀ معلومات بيشتر در اين مورد خود دارى کرد و افزود که موضوع را با مقام ولايت شريک ساخته و مقام ولايت اطمينان داده که اين مشکل بزودى از بين خواهد رفت.
 از سوى ديگر پوهندوى لعل پاچا آزمون مشاور فرهنگى داکتر اشرف غنى احمدزى در اين ولايت، طى يک نشست خبرى گفت که شمارى از کمپاينران با نفوذ داکترعبدالله در ولسوالى درۀ نور، کارمندان کميسيون انتخابات را تهديد کرده و از آنان ميخواهند که اگر به طرفدارى داکترعبدالله کار مى کنند، ميتوانند وظيفۀ خود را پيش ببرند و اگر نه، بايد وظايف خود را ترک نمايند.
 موصوف افزود: "تعدادى تفنگسالاران که در پهلوى داکترعبدالله ايستاده اند، تلاش دارند که به زور تفنگ راى بگيرند و تخطى نمايند."
به گفتۀ وى، اگر همچو زورمندان در ولسوالى ها وجود داشته باشند، نخست بايد نيروهاى امنيتى از آن جلوگيرى نمايند و اگر جلوگيرى امکان ندارد، بايد اين سايت هاى انتخاباتى بسته شوند.
ازمون گفت که اگر سايت انتخاباتى ساير ولسوالى ها به علت ترس مخالفين مسلح مسدود ميگردد، پس بايد سايت هاى انتخاباتى در ولسوالى درۀ نور نيز از ترس تخطى زورمندان بسته شوند.
 وى افزود: "اما خواست من از آنان اين است که بياييد اين يک پروسۀ سياسى است، تلاش نکنيد که با زور تفنگ برنده شويد، بياييد زور خود را در ميدان سياسى نشان دهيد."
 اما محمدآصف قاضی زاده مسوول دفتر ولايتى کمپاين داکتر عبدالله درننگرهار، در صحبت با پژواک ادعاهاى مذکور را بى اساس خواند و افزود که آنها به هيچ وجه، از اعضاى کميسيون انتخابات جلوگيرى نمى کنند.
 موصوف گفت که بايد باشندگان محل به حيث کارمندان توظيف گردد.
داکترمحمدآصف افزود که همچو ادعاهاى گروه رقيب، بى اساس اند و آنان هيچ وقت خود را در همچو موضوعات دخيل نکرده اند.
قرار است که انتخابات دور دوم رياست جمهورى، روز شنبه آينده بين داکترعبدالله و داکتر اشرف غنى احمدزى برگزار گردد.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.