Abdullah to build Kabul-Herat highway if elected

 
فيروزکوه(پژواک، ٢٠ جوزا ٩٣): داکتر عبدالله نامزد انتخابات رياست جمهورى، در گردهمايى ولايت غور وعده داد که سرک گردن ديوار(شاهراه کابل-هرات) را که باعث رونق توريزم ميشود، اعمار خواهد کرد.
وى در اجتماعى که امروز با شرکت هزاران تن به شمول زنان در ولسوالى لعل و سرجنگل غور برگزار شد، گفت که اين سرک نه تنها خواست مردم غور بوده، بلکه خواست تمام مردم مناطق مرکزى بوده و باعث رشد اقتصاد کشور ميگردد.
اين نامزد رياست جمهورى علاوه کرد: "ساحۀ باستانى بندامير باميان و منار تاريخى جام ولايت غور در همين مسير قرار دارد که با ساخت اين شاهراه، ‎براى سياحان داخلى و خارجى سهولت ايجاد شده و توريزم (سياحت) رونق خواهد يافت."
سرک گردن دیوار که حدود ٧٠٠ کیلومتر طول دارد، از منطقۀ گردن دیوار ولسوالی حصۀ اول بهسود ولایت میدان وردک آغاز و از راه ولایات بامیان، دایکندی وغور به هرات وصل ميشود.
وزارت ماليه، سال گذشته گفته بود که دولت برای پروژه های بزرگ مثل گردن دیوار، که به ٨٠٠ میليون دالر امریکایی ضرورت دارد، بودجه ندارد و باید که برای تطبیق این نوع پروژه ها قرض گرفته شود.
سید نادرشاه بحر، نمایندۀ مردم غور در ولسى جرگه درين گردهمايى گفت که  اولين خواست مردم اعمار سرک گردن ديوار است و سپس بند برق و تشکيل ولايت مستقل به نام دايزنگى در مناطق مرکزى است و آنها به همين خاطر از تيم اصلاحات و همگرايى حمايت نموده و اميد است که اين وعده ها عملى گردد.
وى افزودکه با اعمار اين سرک، سافه میان کابل - هرات، حدود ٤٠٠ کیلومتر کوتاه میشود، و مردم ولایات مرکزی میتوانند حاصلات زراعتی خود را در وقت معین به بازارها برسانند.
داکتر عبدالله با ذکر اينکه در انتخابات پيروز ميشوند، گفت که مطابق با قانون کشور، خواسته هاى مردم به شمول ولايت مستقل به نام دايزنگى را عملى نموده و معارف و تحصيلات عالى ولايت غور را نيز در اولويت کارى خود قرار خواهدداد.
محمد محقق معاون دوم داکتر عبدالله درين اجتماع، به تيم رقيب خود اشاره نموده، گفت: "مردم به کسانى که عمر خود را درخارج و در چکر و سياحت گذرانده اند، راى نمى دهند و به کسى راى ميدهند که هميشه و در هر وقت و هر دشوارى در کنار مردم بوده است."
وى علاوه کرد که تيم اصلاحات و همگرايى پيروز است و مردم به وعده هاى رنگ و روغن شدۀ ديگران فريب نخورند و بر تيم اصلاحات و همگرايى اعتماد نمايند.
داکتر عبدالله هفتۀ گذشته نيز به فيروز کوه مرکز غور رفته و مردم را به شرکت گسترده در دور دوم انتخابات تشويق نمود و گفت که در بخش ساخت سرک، بندهاى برق، زراعت و پوهنتون در ولايت غور توجه جدى خواهند کرد.
شمارى از بزرگان قوم عمرخیل،اتحاديه پیشه‌ وران زون شمالشرق، ورزشکاران، علمای دینی و جوانان ولایت کندز، در گردهمایی اى حمایت شانرا از تیم اصلاحات و همگرایی اعلام کردند.
در این گردهمایی که امروز با شرکت بيش از يکهزار تن درشهر کندز برگزار شد،  ملا خیرالله يکى از متنفذين قوم عمرخیل، گفت که ده‌ها هزار خانواده ازين قوم در شمالشرق زندگی می‌کنند که همه آنان بعد از مشوره و برگزیدن برنامه‌های داکتر عبدالله ، از تیم اصلاحات و همگرایی حمایت نموده  و به اين تيم رأی خواهند داد.
اما وى افزود: ((قسميكه ماامروزازين تيم حمايت ميكنيم فردا منتظرميمانيم كه بايد به خواسته هاى ما مردم عمل كند.))
 مولوی فیض‌ محمدفايز، رییس شورای علمای کندز با حمايت از داکتر عبدالله گفت : (( رأی، یک امانت الهی است و باید به اهلش سپرده شود.))
 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.