Women rights protection top priority: Abdullah

 
کابل(پژواک، ١٥ جوزا ٩٣): داکترعبدالله، نقش زنان در دور اول انتخابات را تاثيرگذار خوانده، ميگويد که در صورت پيروزى، توجه به وضعيت زنان را در محراق توجه حکومتش قرار خواهد داد.
اين نامزد رياست جمهورى که امروز درمحفل حمايت صدها تن از زنان، از تيم اصلاحات و همگرايى در کابل صحبت ميکرد، گفت که زنان سهم ارزنده در مسايل مهم و بخصوص انتخابات دارند و در انتخابات ١٦حمل، بيشترين زنان به اين تيم راى دادند.
وى افزود که تعهد تيم اصلاحات و همگرايى، تعهد شعارى نيست و درصورت پيروزى در انتخابات، توجه به وضعيت زنان، محور اصلى تمام برنامه هاى حکومتش را تشکيل خواهد داد.
داکتر عبدالله علاوه کرد: "دراجتماع ما هنوزهم رواج هاى ناپسند وجود دارد که براى زنان و ملت و مردم ما زيانباراست و جامعۀ ما را صدمه ميزند و سلامت جامعه ما را با خطرمواجه ميسازد که هيچکدام از اين رواج ها قابل توجيه نيست."
اين نامزد رياست جمهورى گفت که سوءاستفاده از زنان مانندبددادن، ازدواج اجبارى، خشونت هاى خانوادگى، شکنجه، قاچاق و موارد ديگر، از جمله مسايلى است که در تضاد باتعاليم اسلامى قراردارد.
وى تصريح کرد: "درصورت پيروزى جهت بهبود شرايط و تامين فرصتهاى مناسب براى زنان در عرصه هاى آموزش، تعليم وتحصيل، توانمندسازى، اقتصاد، عدالت، نظارت و بررسى و توسعه حقوق و منزلت زن درجامعه، گام هاى جدى برميداريم."
داکتر عبدالله گفت که اگرچه درچندسال گذشته در بخش حقوق زنان دستاوردهايى وجود داشته؛اما کافى نبوده و نياز به کار بيشتر دارد.
موصوف، نبود قانون منع خشونت را يکى از علل  خشونت گسترده عليه زنان و دختران دانسته، خاطرنشان کرد که اين مشکل را در روزهاى نخست حکومت رفع خواهد کرد.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.