Pashayee tribe promises support to Ahmadzai

 
جلال آباد (پژواک،٦ جوزا ٩٣): بزرگان قوم پشه یی در زون شرق، که در دور اول انتخابات از زلمی رسول حمایت می کردند، در دور دوم پشتیبانی خود را از اشرف غنی احمدزی اعلام نمودند.
کمپاینران قوم پشه یی زلمی رسول نامزد دور اول انتخابات ریاست جمهوری، امروز(٦ جوزا) در شهر جلال آباد، در یک نشست از غنی احمدزی اعلام حمایت کردند.
آنها گفتند که می خواهند با حمایت شان صدها هزار رأی قوم پشه یی را که در دور نخست ریاست جمهوری، به نفع زلمی رسول استفاده شده بود، در دور دوم برای داکتر اشرف غنی به کار ببرند.
نورآغا ملکزی یکتن از بزرگان قومی، به آژانس خبری پژواک گفت که آنان، در دوره نخست انتخابات ریاست جمهوری، از زلمی رسول حمایت می کردند؛ اما اکنون به مصلحت قوم از اشرف غنی احمدزی پشتیبانی می کنند.
وی افزود: "با آنکه برخی بزرگان قومى به اینجا آمده اند، من از دومین مغز متفکر جهان حمایت می کنم."
حاجی موسی یکتن از بزرگان قوم پشه یی گفت که آیندۀ افغانستان را، تنها و تنها می تواند اشرف غنی بسازد.
نامبرده افزود: "اکر داکتر اشرف غنی به قدرت برسد، این کشور با سایر کشورها رقابت می کند، این کشور آباد می شود و ما بخاطر آبادی کشور، از وی حمایت می کنیم."
محمد صدیق پتمن سخنگوی کمپاین انتخاباتی داکتر اشرف غنی احمدزی، از قوم پشه یی قدردانی نموده گفت که آنها از قوم پشه یی همین انتظار را داشتند که تصمیم شعوری می گیرند و از کسی حمایت می کنند که تمام جهان به وی افتخار می کند.
وی افزود: "ما یکجا داکتر اشرف غنی را به دروازۀ ارگ داخل نموده و از وی حمایت می کنیم، ما هر یک کمپاینر او و داکتر غنی استیم."
وی از سایر هموطنان خواست که در دور دوم انتخابات، به صورت دقیق تصمیم بگیرند و از داکتر اشرف غنی احمد زی حمایت نمایند.
قابل یادآوری است که انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی، در ١٦ حمل سال روان صورت گرفت و از جمع نامزدان، هیچ یک نتوانست پنجاه جمع یک آرآ را به دست آورد؛ اما بر اساس آن داکتر اشرف غنی احمدزى و داکتر عبدالله عبدالله دو نامزد پیشتاز در دور دوم با هم رقابت می کنند.
 قرار است که دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، بتاریخ ٢٤ جوزا برگزار شود.
 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.