Mahmud Karzai, scores of MPs back Abdullah

 
کابل (پژواک،٥ جوزا ٩٣): محمود کرزى برادر رييس جمهور حامد کرزى و ده ها تن از اعضاى شوراى ملى،  پشتيبانى خود را از نامزدى داکتر عبدالله عبدالله در دور دوم انتخابات اعلام نمودند.
محمود کرزى در نشست مشترک خبرى با داکتر عبدالله گفت که با در نظرداشت وحدت ملى، ثبات سياسى و توسعۀ اقتصادى کشور، تصميم گرفت از تيم انتخاباتى اصلاحات و همگرایی پشتیبانی کند.
کرزی، بيکارى وضعف اقتصادى را مشکلات بزرگ مردم افغانستان دانست و گفت که براى حل اين مشکلات، پلان هايى را در نظر گرفته و تيم اصلاحات و همگرايى نيز برای تطبیق آن، با وی توافق داشته است.
توليد برق از منابع داخلى، ساخت سرکهاى عمومى و خط آهن، انکشاف زراعت، استخراج معادن، اعمار شهرک هاى عصرى و ادامه سیستم بازار آزاد اقتصادی، از شرایط عمده اى است که محمود کرزی بخاطر پشتیبانی اش از داکتر عبدالله عبدالله مطرح کرد.
داکترعبدالله، ضمن تشکر از تصمیم محمود کرزی گفت که برنامه های ارائه شده توسط کرزی، به اقتصاد کشور مفید است.
داکترعبدالله گفت: "خوشحال استيم که امروز شاهد پيوستن يک جريان مردمى تحت رهبرى محمود خان کرزى، با تيم هاى انتخاباتى زيرچتر تيم اصلاحات و همگرايى هستيم."
موصوف علاوه کرد که پيوستن تيم محمود کرزى با تيم اصلاحات و همگرايى، براساس ديدگاه مشترک نسبت به کشور و آينده مردم افغانستان و برنامه هاى مشترک صورت گرفته است.
از سويی هم بعد از ظهر امروز، ده ها تن از اعضای شورای ملی، از نامزدی داکتر عبدالله در دور دوم انتخابات ابراز پشتیبانی نمودند.
بر اساس ارقام ارائه شده، ٦٦ سناتور و ١١٠ عضو ولسى جرگه شامل ليست اعضای شورای ملی می شود، که امروز به تیم اصلاحات و همگرایی پیوستند.
هرچند نثار حارث یک تن از سناتوران، در آغاز صحبت های خود از ٦١ سناتور يادآورى نمود؛ اما بعداً پنج سناتور ديگر نيز که در نشست امروز حضور داشتند، حمايت خود را از عبدالله ابراز داشتند.
حارث به نمايندگى از سایر همکارانش، از هواداران شان خواست تا در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، به عبدالله رای بدهند.
موصوف گفت که آنان باور دارند داکتر عبدالله، پیروز دور دوم انتخابات است و به گفتۀ وی، "می تواند کشتی شکستۀ مردم افغانستان را به ساحل مقصود برساند."
حارث افزود که پشتیبانی این سناتوران، بر اساس خواست خود شان بوده و از طرف تیم اصلاحات و همگرایی، هیچگونه دعوتی به آن ها داده نشده تا به این تیم بپیوندند.
سردار محمد رحمان اوغلی یکتن از اعضای سابق شورای ملی، در سخنانی یادآوری نمود که اینگونه حمایت ها نمی تواند باعث شود نامزدان رای مردم را کسب کنند، بلکه نامزدان براساس برنامه هايی که دارند، رای مردم را به دست خواهند آورد.
وی بخصوص از برنامه های اقتصادی تیم اصلاحات و همگرایی یادآوری نمود و گفت که اين برنامه، دلیل عمده برای کسب آرای مردم بوده می تواند.
داکتر عبدالله عبدالله ضمن سپاسگزاری از اعضای شورای ملی برای حمایت از وی، گفت که آنان در لحظات سرنوشت ساز انتخابات تصمیم گرفتند تا به تیم اصلاحات و همگرایی بپیوندند.
عبدالله گفت که تصمیم آن ها، بر اعتماد تیم اصلاحات و همگرایی در نزد مردم افزوده است.
عبدالله علاوه کرد: "درحالی که وکلای محترم و سناتور صاحب ها از ٣٤ ولايت کشور، دراینجا نمایندگی می کنند، از همه اقوام افغانستان نمایندگی می کنند، همان راهی را که ما به مردم خود وعده داده بودیم، که ما متحدانه نمایندگی از افغانستان واحد، سالم، باعزت و با افتخار می کنیم، امروز با حضور همۀ شما نمایندگان محترم، در صحنۀ عمل تمثیل می شود."
عبدالله بخاطر اطمینان از تعداد اعضای شورای ملی و اینکه مبادا روز دیگر از کسی دیگر اعلام حمایت نکنند، نام های آن ها را در حضور همه خواند.
در جریان دور اول انتخابات ریاست جمهوری، برخی نمایندگان مجلس، از چندین نامزد حمایت کرده بودند.
قرار است دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، به تاریخ ٢٤ جوزا برگزار گردد.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.