Complaints affecting final results probed

 
کابل (پژواک،١٨ثور٩٣): کميسيون شکايات انتخاباتى، به بيش از ٩٠٠ مورد شکايات انتخابات رياست جمهورى، که بر نتايج نهايى انتخابات تاثيرگذار است، طى جلسات علنى رسيدگى نمود.
کميسيون شکايات درجريان يک هفته؛ شش جلسه علنى را باشرکت نمايندگان نامزدان، اعضاى نهادهاى جامعۀ مدنى، ناظران انتخاباتى و رسانه ها برگزار کرد و امروز به آن پايان داد.
کميسيون شکايات ميگويد که در مجموع، بيش از دوهزار شکايت در سراسر افغانستان درج گرديده بود؛ ٩٠٠ مورد درکتگورى الف قرار داشت که بر نتيجۀ نهايى انتخابات تاثيرگذاراست و درقدم نخست به آن رسيدگى شد.
نادرمُحسنى سخنگو و منشى کميسيون شکايات انتخاباتى، بعداز ختم ششمين (آخرين) جلسه علنى درکنفرانس خبرى گفت که از جمله ٩٠٠ مورد شکايات انتخاباتى کتگورى الف، درخصوص٣٣٩شکايت در ولايات مختلف فيصله صادرگرديده، که از اين جمله به ٦٠ مورد استينافخواهى صورت گرفته بودکه درجلسات علنى به آن نيز رسيدگى شد.
وى علاوه کردکه در روزهاى جلسات علنى، ٥٥٢ شکايت تحت بررسى گرفته شد که نسبت به آن دفاعيات نامزدان رياست جمهورى نيزدريافت گرديد.
محسنى گفت که درمجموع؛ در زون مرکز به ١٣٢شکايت، در زون غرب و جنوبغرب به ٢٤٦ شکايت؛ و موارد استينافى زون شمالشرق به ٧٤، زون شرق و جنوبشرق به ١٣٣شکايت و زون شمالغرب ١٢٥ قضيه رسيدگى گرديده است.
سخنگوى کميسيون شکايات انتخاباتى افزود که به دو مورد شکايتى که نسبت به بى اعتبار شدن آراى ٣٦ مرکز درج شده است، نيز مطابق به قانون رسيدگى ميشود.
وى علاوه کرد که هنوز در مورد ١٢ مورد شکايت ديگرى که ازسوى تيم اصلاحات وهمگرايى  صورت گرفته، از سوى کميسيون مستقل انتخابات پاسخ داده نشده که درصورت دريافت جواب، به آن نيز رسيدگى خواهندکرد.
کميسيون شکايات ميگويد که بعد از بررسى اسناد و مدارک و با درنظرداشت دفاعيات نامزدان، تلاش ميشود که روند بررسى شکايات انتخاباتى، در مدت معين آن تکميل گردد.
به گفتۀ کميسيون، فيصلۀ تمام بررسى شکايات را به تاريخ ٢١ و يا ٢٢ثور، به کميسيون انتخابات ارسال ميکنند تا کميسيون انتخابات، فيصلۀ نهايى انتخابات رياست جمهورى را به تاريخ ٢٤ ثور اعلام نمايد.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.