Watchdog starts investigating complaints

 
کابل (پژواک،١٩حمل ٩٣): کميسيون شکايات انتخاباتى، از ثبت ٣١٠٣ موردشکايت کتبى (مستند) و تيليفونى از تخلفات انتخاباتی، خبر داده ميگويد که رسيدگى به اين شکايات، در نتيجۀ ابتدايى انتخابات تاثيرگذار ميباشد.
نادرمحسنى منشى و سخنگوى اين کميسيون که روز سه شنبه  در نشست خبرى صحبت ميکرد؛ درحاليکه تقلب و دستبُرد در انتخابات  ١٦ حمل را تاييد کرد، افزود که پروسۀ ثبت شکايات نسبت به روز انتخابات، ساعت  ١٢ شب گذشته رسماً ختم گرديد و منبعد، هيچ شکايتى  دراين مورد دريافت  نميگردد.
محسنى افزود که از جملۀ ٣١٠٣ شکايت، ١٥٧٣ مورد آن رسمى (مستند و کتبى) و ١٥٣٠ مورد ديگر اطلاع تيليفونى است، که در سراسر کشور  ثبت شده است.
وى در ادامه گفت که کميسيون، شکايات از طريق تماس تيليفونى را تنها به حيث يک منبع معلومات استفاده مينمايد.
 افزون برآن، محسنى گفت که از جمله شکايات رسمى؛ ٢٢٨مورد آن نسبت به نامزدان رياست جمهورى، ٥٧٣ مورد مربوط نامزدان شوراهاى ولايتى و٧٧٢  شکايت نسبت به کارکنان کميسيون مستقل انتخابات ميباشد.
وى افزود شکاياتى که در محلات رايدهى در روز انتخابات از سوى راى دهندگان، ناظرين ونماينده هاى نامزدان ثبت فورمه هاشده، تاکنون از سوى کميسيون انتخابات در اختيار کميسيون شکايات قرار نگرفته است.
وى افزود که درصورتى رسيدن اين شکايات؛ ميزان شکايات انتخاباتى افزايش خواهديافت.
سخنگوى کميسيون شکايات انتخاباتى با ذکراينکه تقلب، تخطى وتخلف در انتخابات صورت گرفته است، يادآور شد: "براساس اين شکايات؛ وجود تقلب، تخلف وتخطى را در انتخابات تکذيب نميکنيم."
وى گفت: "ما اين تعهد را ميسپاريم که از آراى واقعى مردم، پاسدارى ونگهدارى خواهيم کرد و به هيچ راى بى صاحب، اعتبار نخواهيم داد."
منبع باذکر اينکه کار رسيدگى به شکايات روز انتخابات؛ امروز آغاز گرديده، افزود که در زمان معين، به تمامى شکايات رسيدگى خواهد شد و امکان دارد درنتيجۀ ابتدايى تاثيرگذار باشد.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.