Thousands pledge support to Ahmadzai

 
کابل (پژواک،۱۲حمل ۹۳): هزاران تن از باشندگان کابل وغور، طی گردهمایی هاى جداگانه، از داکتر اشرف غنی احمدزی نامزد رياست جمهورى، اعلام حمايت نمودند.
در گردهمایی که درغازی استدیوم شهرکابل راه اندازى شده بود، برخی از چهره های سرشناس سیاسی کشورچون علی احمد جلالی وزیر اسبق امور داخله، محمد حنیف اتمر رییس حزب حق و عدالت، حشمت خان کرزی یکتن از متنفذین قومی کندهار، انوارالحق احدی وزیر پیشین تجارت، پاچاخان ځدران متنفذ قومی در پکتیا، سید منصور نادری رييس حزب پيوند ملى، داکتر ذبیح الله مجددی رییس جبهه نجات ملی و برخی از نمایندگان مردم در ولسی جرگه نيز اشتراک کرده بودند.
پوهنیار حمیدالله فاروقی رییس ستاد انتخاباتى زون مرکز داکتر اشرف غنی احمدزی، در اين تجمع مردم گفت که شهريان کابل، بعد از مطالعه دقیق از نامزدان انتخابات و برنامه های آنها، تصمیم گرفتند تا از   اشرف غنی احمدزی حمایت نمایند.
وی افزودکه مردم افغانستان، بعد از این به برنامه رای مى دهند و احمدزی، برنامه های مشخص برای بازسازی، رشد اقتصادی، تامین صلح پایدار و حاکمیت قانون دارد.
داکتر اشرف غنی احمدزی نامزد ریاست جمهوری، طی صحبتی در اين گردهمايى بر مساوات و برابری افغان ها تاکید کرده گفت: "وقت مردم سالاری رسیده است و باید حکومت پاسخگو به هر افغان باشد."
موصوف، تیم تحول و تداوم به رهبرى وى را تیم خدمتگذار به ملت افغانستان بیان کرده افزود: "خواست ما این است تا اقتدار مشروع به ارداه آزاد ملت تغییر یابد."
وی گفت که در صورت پیروزی در انتخابات شانزدهم حمل، در مقابل آن عده افرادى مبارزه خواهد کرد که خطر را متوجه کشور مى سازند.
موصوف جزئيات در مورد افراد يادشده ارائه نکرده افزود: "سیاست معقول، راه حل تمام مشکلات می باشد و هر افغان باید مصوون باشد و خود را مالک این خاک حساب کند."
وی آزادی بیان را یک اصل و نیاز براى پيشرفت جامعه خوانده؛ اما گفت که در صورت برنده شدن، به  هيچ کس اجازه  نخواهد داد که از آزادى بيان سوءاستفاده شود.
وى بر مبارزه جدی علیه غاصبان زمين، اختطافگران و گروهاى مافیايى تاکید نموده خاطرنشان کرد که در صورت پیروزی، در برابر زورگويى و خشونت علیه زنان، مبازره خواهد کرد.
احمدزی گفت که براى اصلاح دستگاه عدلی و قضایی، رشد معارف و تحصیلات عالی و خدمات صحی برنامه هايى دارد.
همچنان وى افزودکه به اساس پلانى که دارد، در پنج سال هیچ فردی در کشور بدون مسکن نخواهد بود.
داکتر اشرف غنی احمدزی گفت که وضعيت محيط زيست اين شهر که قلب کشور است، شهريان را با خطر جدى مواجه ساخته و وى در صورت برنده شدن، براى جلوگيرى اين مشکل، جلو ورود تیل بی کیفیت را خواهد گرفت و دوباره کابل را سرسبز خواهد کرد.
وی از شاروالی کابل انتقاد کرده گفت: "چوروالی را، دوباره به شاروالی مبدل مى کنم؛ تا مردم خود را مصوون بدانند."
عبدالرشید دوستم معاون اول، و سرور دانش معاون دوم اشرف غنی احمدزی در انتخابات سال آینده می باشند.
 طبق يک خبر ديگر، امروزهزاران تن ازباشندگان غور، طی گردهمايى در شهر چغچران مرکز ولايت غور، حمایت شان را ازتیم تحول وتداوم به رهبری داکتراشرف غنی احمدزی اعلام نمودند.
اشرف غنی احمدزی که از طریق تیليفون با اشتراک کنندگان صحبت میکرد، گفت که اعمار سرک مرکزی  پروژه گردن دیوال که کابل را از طريق ميدان وردک و باميان، به غور وصل میکند و یکی ازخواسته همیشگی مردم غوربوده است ، درصورت برنده شدن درالویت کاری خويش قرار خواهد داد.
وی افزود که غور، ازجمله ولایاتى است که طی١٣ سال کار کمی در آن  انجام شده؛ اما مورد توجه خاص وی قرار گرفته و با برنده شدن، اولين سفر وى به غور خواهد بود.
جنرال احمدی غوری مسوول دفتر انتخاباتى اشرف غنی درغور گفت که تیم تحول وتداوم، بهترین برنامه ها رابرای افغانستان دارد، که يکى آن توجه جدى در بخش بازسازى اين ولايت مى باشد.
وى از مردم خواست که به تيم آنها راى بدهند تا غور به شگوفايى برسد.
قرار است که فردا مبارزات انتخاباتى پايان يابد؛ اما هيچ نامزد رياست جمهورى، به ولايت غور نرفته است.
گفتنی است که  در حال حاضر، مبارزات انتخاباتى بين هشت نامزد رياست جمهورى به شدت ادامه دارد؛ اما قرار است پس فردا خاتمه يابد.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.