Police officers suspended for poll law violation

 
کابل (پژواک،۱۱حمل۹۳): وزارت داخله، ضمن تاکيد بر بیطرفی منسوبین پولیس ملی در روند انتخابات، وظايف سه افسر عاليرتبه پولیس را بخاطر مداخله در کارزار انتخاباتى به تعلیق درآورد.
صدیق صدیقی سخنگوی اين وزارت، به روزسه شنبه در يک نشست خبری گفت که وظيفۀ دگرجنرال ميرزامحمد یارمند افسر احتیاط این وزارت را، به اساس شکایت ستاد انتخاباتی داکتر عبدالله عبدالله مبنی برمداخله وى در روند انتخابات؛ به تعلیق در آورده است.
منبع گفت که در شکايتنامۀ کتبى ستاد انتخاباتى يادشده، گفته شده بود که جنرال يارمند، در ولايت بدخشان به نفع کانديداى مشخص کار مينمايد.
سخنگوى وزارت داخله ازاين نامزد مشخص نام نگرفت و افزود  که به اساس راپورهای استخباراتی و اسناد به دست آمده؛ وظايف سمونوال محمداکبر قوماندان لوای محافظتی شاهراه قيصار و سمونوال امان الله بیک کارمند بخش جنایی قوماندانی امنیه غور نيز به تعلیق درآمده است.
 افزون برآن، صدیقی افزود که در چهار ماه  گذشته، ده تن از منسوبین پولیس ملی نيزبه اتهام شرکت در کارزارهای انتخاباتی وظايف شانرا ازدست داده اند.
وی خاطرنشان کرد که وزارت امور داخله، قبلاً به تمامى منسوبین پولیس ملی، منجمله افسران و سربازان احتیاط خبرداده بود تا در روند انتخابات مداخله نکرده و بيطرفى را حفظ کنند.
وى افراد برکنار شده را به سطح قوماندانان امنیه ولسوالی ها خوانده، گفت: "وزارت داخله مصمم است تا در روند انتخابات، بیطرفی خود را  کاملاً حفظ نماید."
سخنگوی وزارت امور داخله، درادامه صحبتهايش ازتدابیر خاص برای برگزاری انتخابات پیش رو خبر داده گفت: "باتدابیر اتخاذ شده، به مردم اطمینان میدهیم که بدون ترس و هراس در انتخابات سهم بگیرند."
وی افزود که نباید مردم تحت تاثیر حملات اخیر مخالفين در کشور قرار گیرند؛ زیرا تمام نیروهای امنیتی در حالت آماده باش قرار دارند و دشمن توانایی آنرا ندارد تا جریان انتخابات را مختل نماید.
صدیقی، به حملات اخیر مخالفین در مرکز و چند ولايت کشوراشاره کرده گفت که نیروهای امنيتی، نشان دادند که می توانند بدون رسیدن آسیب به افراد ملکی؛ حملات مخالفین را مهارسازند.
اين درحالى است که در دوهفتۀ گذشته؛ هوتل سرينا درشهرکابل، دفتر ساحوى کميسيون مستقل انتخابات در سرک دارالامان،  دفترکميسيون مستقل انتخابات، و مهمانخانه خارجى ها درکارته سه شهرکابل، مورد حملۀ انتحارى قرار گرفته و باعث تلفات و خسارات گرديده و افزون برآن، مخالفين مسلح در ولايت کندهار، فارياب و کندز نيز حملات مشابهى را انجام داده اند.
سخنگوی وزارت امور داخله خاطرنشان ساخت که در ٢٤ ساعت گذشته، منسوبین پولیس دستاوردهای چشمگیر داشته است و فعلاً در اکثر مناطق کشور بخاطرتامين بهترامنيت انتخابات؛ عمليات تصفیوی جریان دارد.
قرار است که انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی بتاریخ ۱۶حمل برگزار شود.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.