If elected, Ghani to introduce reforms

 
کابل (پژواک،١٣ دلو ٩٢): اشرف غنی احمدزی نامزد رياست جمهورى، اصلاحات در سيستم اقتصادى و محاکم، از بين بردن بيروکراسى، تعديل در برخى مواد قانون اساسى و غيره را از برنامه هاى اساسى خود خواند و بر رشد متوازن در کشور تاکيد کرد.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری، در مراسم آغاز کمپاین انتخاباتی که در کابل برگزار شده بود گفت که تمام افغان ها آماده تحول اند و باید این تحول، به اتکای ملت افغانستان صورت گیرد.
وى بر رشد توليدات داخلى تاکيد نموده گفت: "ما مملکت فقیر نیستیم، اگر سرمایه های زیرزمینى این  کشور به کار انداخته شود، زمینه های رشد اقتصادی در کشور فراهم مى گردد."
اشرف غنی احمدزی علاوه کرد که تنها گاز شبرغان، ضرورت هاى ٧٠  ساله افغانستان را رفع می سازد.
موصوف هر متشبث و سرمایه گذار را ستون اقتصادی کشور خوانده گفت: "تازمانى که اتکا به سیستم تولیدی داخلی نداشته باشیم و آنرا تقویه نکنیم، نمى توانیم خودکفا شویم."
اين نامزد رياست جمهورى افزود که در صورت برنده شدن در انتخابات، در جهت مصوون بودن سرمايه گذاران و سرمايه هاى آنها کارهاى لازم را انجام خواهد داد.
همچنان موصوف بر اصلاح سراسری محاکم تاکيد نموده گفت که باید تمام فیصله ها، با اقامه دعوا نشر گردد تا تمام مردم بداند که قاضی فیصله را به اساس کدام شواهد کره است.
احمدزی بر عملى شدن قانون اساسى تاکيد نمود؛ اما بدون مشخص کردن گفت که برخى مواد اين قانون، بايد مطابق نيازمندى هاى جامعه تعديل شود.
به گفته وى، نياز است تا کميسيون نظارت از تطبيق قانون اساسى در هر شش ماه، از کارکردهاى خود به مردم افغانستان گزارش دهد.
اين نامزد رياست جمهورى، به معاونان خود اشاره نموده گفت: "تطبیق قانون از مه، جنرال صاحب دوستم،  و دانش صاحب شروع خواهد شد."
احمدزى گفت که در صورت پيروزى در انتخابات، تلاش خواهد کرد تا انتخابات شوراهاى ولسوالی، با انتخابات ولسی جرگه همزمان راه اندازى گردد.
اشرف غنى احمدزى افزود که هدف از برگزارى اين انتخابات، اين است که اعضاى لویه جرگه، تکميل شود و با تدوير لويه جرگه، در قانون اساسى تعديلات آورده شود.
وى علاوه کرد که براى محو  فساد اداری، رشد متوازن در ولايات کشور و برگشت آبرومندانه مهاجرين افغان به کشور شان، تلاش خواهد کرد.
احمدزى گفت که در صورت برنده شدن در انتخابات، يک ادراه را براى ثبت و توزيع زمين هاى دولتى ايجاد مى کند و تلاش مى کند تا در بخش های خدمات صحی، معارف و قوه بشری، تغیيرات مثبت رونما شود.
وى افزود که از طريق اين کميته، براى کسانى که اسناد عرفى ملکيت دارند؛ بعد از طى مراحل، اسناد شرعى داده خواهد شد و هزاران منازعه که در سطح کشور وجود دارد، حل خواهد شد.
اشرف غنی احمدزی گفت: جنرالانى را تقدير خواهد کرد که فعاليت هاى عملى و موثر داشته باشند.
وى گفت که صاحب منصبان، بايد به اساس لياقت و کارکردگى هاى شان امتيازات به دست آورند. 
اين نامزد رياست جمهورى گفت: گهر "برید مل" اردوی ملی باید بداند، روزی مانند جنرال "دوستم" سترجنرال شده می تواند."
 وی، تامين صلح و ثبات را از مهمترین اولویت های کارى تيم خود (تحول و تداوم) عنوان نموده گفت: "آرامی ما، شرط آرامی و رفاه آسیا است و منطقه باید در مورد این زدوبندهايی که وجود دارد، عقلانی تصمیم بگیرد."
موصوف از مخالفین مسلح دولت خواست که براى رسيدن مردم افغانستان به صلح، شامل ميدان سياست شوند. 
او در ادامه گفت: "انتخابات جای ترس نیست، بلکه جای امید می باشد و نتایج آنرا باید قبول کنیم."
به گفته وى، باید استعمال قدرت از سوی "افراد مغرض بند" شود و مردم، خود را در کوتاه مدت در حکومت دخیل ببینند.
موصوف کشته شدن دو تن از کارکنان ستاد مبارزات انتخاباتى عبدالله عبدالله نامزد ديگر رياست جمهورى در هرات را تقبیح کرده و این عمل را باطل و غيراسلامى خواند.
وى از نیروهای امنیتی خواست تا به خاطر تامین هرچه بهتر کارمندان ستادهای انتخاباتی نامزدان، تلاش نمایند.
ستاد برگزاری اشرف غنی احمدزی نامزد انتخابات ریاست جمهوری، امروز عملاً کمپاین شانرا تحت شعار تحول و تداوم آغاز نموده مدعى اند که تاکنون ۲۵ حزب سیاسی و بیش از صد نهاد مدنی، حمایت شانرا از نامزدی احمدزی اعلام کرده اند.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.