Qayyum to preserve gainsof past decade

 
کابل (پژواک،١٣ دلو٩٢): عبدالقیوم کرزی نامزد انتخابات ریاست جمهوری، در آغاز نخستین روز مبارزات انتخاباتی اش گفت: در صورتی که برنده شود، دستاوردهای مثبت کشور را حفظ و امور نیمه تمام را کامل خواهد کرد.
این نامزد ریاست جمهوری، اهداف خود را روز یکشنبه در مراسمی با شرکت دو معاونش؛ وحیدالله شهرانی و محمد نوراکبری و چند هزار تن از طرفدارانش، از جمله برخى نمایندگان شورای ملی، در خیمه لویه جرگه در شهر کابل بیان کرد.
عبدالقیوم کرزی گفت در صورتی که برنده شود، تلاش خواهد کرد تا هر افغان بتواند به اساس تحصیل و تخصص خود، کار کند و اصلاحات مورد نیاز را در امور حکومتداری عملی خواهد کرد.
وی افزود که همه دستاوردهای مثبت کشور را حفظ، کارهای نیمه کاره را تکمیل و کارهايی را که باید صورت می گرفت؛ اما تا اکنون عملی نشده است نیز اجرا خواهد کرد.
این نامزد ریاست جمهوری، با تاکید بر اهمیت صلح و آرامش در کشور گفت که تلاش خواهد کرد تا صلح را با مذاکره با مخالفین مسلح، تامین و به جنگ کنونی پایان بدهد؛ اما در مورد چگونگی تحقق آن صحبت نکرد.
عبدالقیوم کرزی، در عین حال از تعهد خود در مبارزه جدی با مواد مخدر سخن گفت و بر رشد اقتصادی کشور به بخاطر بهبود زندگی مردم، تاکید کرد.
وی در ادامه این نشست مبارزات انتخاباتی، از حمایت خود از قانون و تامین عدالت اجتماعی سخن گفت و تصریح کرد: در صورتی که برنده شود، حکومت تحت رهبری اش آن را عملی خواهد ساخت.
کرزی، در بخش دیگری از سخنانش؛ از معارف و تحصیلات عالی نیز به عنوان دیگر موضوعات مهمی نام برد که وی مصمم است برای رشد آن، به صورت جدی کار کند.
ایجاد فرصت های کاری و افزایش معاش مامورین دولت، از دیگر وعده هایی بود که این نامزد ریاست جمهوری، آنها را جزء اهداف خود برشمرد و خاطرنشان نمود که در تحقق آن، به شکل جدی اقدام خواهد کرد.
برای انتخابات آینده ریاست جمهوری که قرار است در ١٦ حمل ١٣٩٣ به طور همزمان در سراسر کشور برگزار شود، ١١ تن رقابت می کنند و قرار است مبارزات انتخاباتی این نامزدان، تا ١٣ حمل(٤٨ ساعت قبل از برگزاری انتخابات) ادامه یابد.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.