Fair polls to be happiest day in my life: Karzai

 
کابل (پژواک، ١٥ جدى ٩٢): حامد کرزى رييس جمهور، ضمن ديدار با تمامى کانديدان رياست جمهورى گفته است که برگزارى انتخابات شفاف، بهترين روز زندگى وى خواهد بود.
در خبرنامه اى که از سوى دفتر مطبوعاتى رياست جمهورى، به آژانس پژواک مواصلت کرده، آمده است که رييس جمهورکرزى به تاريخ (١٥ جدى) با يازده کانديد رياست جمهورى و معاونين آنها در ارگ رياست جمهورى ديدار کرد.
  کانديدان رياست جمهورى انتخابات آينده، شامل عبدالرب رسول سياف عضو پيشين ولسى جرگه و رهبر جهادى، اشرف غنى احمدزى رييس پيشين روند انتقال امور امنيتى، عبدالله عبدالله رهبر ائتلاف ملى، قيوم کرزى برادر رييس جمهور حامدکرزى، گل آغا شيرزى والى پيشين ننگرهار، وزير ارشد پيشين هدايت امين ارسلا، عبدالرحيم وردک وزير پيشين دفاع ملى افغانستان، داکتر زلمى رسول وزير پيشين امور خارجه افغانستان، قطب الدين هلال يکى از اعضاى حزب اسلامى، و سردار محمد نعيم نواسۀ برادر سردارمحمد داوود ميباشند.
خبرنامه افزوده است که علاوه بر کانديدان رياست جمهورى و معاونين آنها، رؤسا و اعضاى دارالانشاى کميسيون هاى مستقل انتخابات و شکايات انتخاباتى، وزراى امور داخله و دفاع، رييس امنيت ملى و مشاور امنيت ملى نيز اشتراک داشتند.
درخبرنامه افزوده شده که حامد کرزى، به اشتراک کنندگان نشست گفت که برگزارى انتخابات شفاف در کشور، يک پيروزى بزرگ به ملت افغانستان خواهد بود.
وى گفته است: "بهترين روز زندگى ام اين خواهد بود که انتخابات رياست جمهورى افغانستان، به شکل خوب صورت گرفته و امور کشور به رييس جمهور جديد افغانستان با موفقيت منتقل گردد."
در خبرنامه آمده است که يازده کانديد رياست جمهورى، نظريات و نگرانى هاى خود را در اين ديدار بيان نموده و روى برگزارى انتخابات شفاف و امن و بدون دخالت  مقامات حکومتى در آن، تاکيد کردند.
آنها بر حفظ دستاوردهاى يک دهۀ گذشته و با تقويت بيشتر پيروزى هاى مذکور تاکيد نموده و گفتند که تمامى کانديدان، بايد از اتحاد ملى کشور حفاظت نمايند.
آنها همچنان افزوده اند که بايد  کمپاين کانديدان رياست جمهورى، در يک حريم اخلاقى صورت گيرد.
به گفتۀ منبع، رؤساى کميسيون مستقل انتخابات و کميسيون مستقل شکايات انتخاباتى، در اين نشست به رييس جمهور کرزى و کانديدان، اطمينان دادند که براى برگزارى انتخابات شفاف، با در نظرداشت بيطرفى کامل کار خواهند کرد.
به اساس معلومات خبرنامه، رييس جمهور کرزى در نشست مذکور گفته است که حکومت با تمام قوت خود تلاش ميکند که انتخابات آينده، با بيطرفى کامل و شفافيت انجام شود.
موصوف، ازکانديدان رياست جمهورى خواسته است که طرح مشترک خود را جهت برگزارى انتخابات  موفق و شفاف و جلوگيرى از مسوولين دولتى، از طريق کميسيون انتخابات به شکل نوشتارى به مقام رياست جمهورى پيش نمايند.
رييس جمهور علاوه بر اينکه تحکيم امنيت را براى روند انتخابات مهم خواند، خاطرنشان کرد که در ديدارى که امروز باجنرالان و مسوولين وزارت دفاع ملى در ارگ داشت، به وى اطمينان داده شد که نيروهاى امنيتى ميتوانند امنيت کامل انتخابات را تامين نمايند.
حامدکرزى گفته است که نيروهاى امنيتى افغانستان، براى برگزارى انتخابات شفاف آمادگى کامل دارند.
قرار است که انتخابات رياست جمهورى و شوراهاى ولايتى، به تاريخ ١٦ حمل سال ١٣٩٣ برگزار گردد.
 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.