غزنى (پژواک،اول سنبله ٩٢): در مرکز و ولسوالى هاى غزنى تاکنون بمشول سه هزار زن، ١١ هزار تن کارت راى دهى را اخذ نموده اند.
نورمحمد نور سخنگوى کميسيون مستقل انتخابات امروز به آژانس خبرى پژواک گفت، که تاکنون در ولسوالى هاى زنخان و ناوه ولايت غزنى مراکز ثبت نام راى دهنده گان باز نشده است.
به گفتۀ وى، تا کنون در ولايت غزنى بمشول سه هزار زن، ١١ هزار تن کارت راى دهى اخذ نموده اند.
عبدالبصير جلالى مسوول دفتر ساحوى کميسيون انتخابات در ولايت غزنى ميگويد، که تا حال در هنگام ثبت نام راى دهنده گان با کدام مشکلى جدى روبرو نشده اند.
اما وى مىگويد، که در ولسوالى هاى زنخان، خوگيانى و ناوه ولايت غزنى به دليل ناامنى مراکز ثبت نام راى دهنده گان باز نشده است.
جلالى حضور زنان در پروسۀ ثبت نام راى دهنده گان را کمرنگ خوانده ميگويد، که زنان در اين ولايت کمتر کارت راى دهى را اخذ ميکنند.
اما شمارى از زنان ولايت غزنى ميگويند، که به دليل نا امنى، عنعنات و محدوديت هاى خانواده گى زنان نميتوانند کارتهاى راى دهى اخذ نمايند.
حميده گلستانى عضو شوراى ولايتى غزنى ميگويد، که حضور زنان در پروسۀ ثبت نام راى دهنده گان در ولايت غزنى کمرنگ ميباشد.
وى به آژانس خبرى پژواک گفت، که در مرکز ولايت غزنى يک مرکز ثبت نام راى دهنده گان ميباشد، به همين دليل زنان که در ساحات دور دست هستند، نميتواند کارت راى دهى اخذ نمايند.
خانم گلستانى ميگويد، که براى شهر غزنى بايد سه مرکز ثبت نام راى دهنده گان مدنظر گرفته ميشد، تا زنان ميتوانستند که به آسانى کارت راى دهى اخذ نمايند.
زهره احمدى يکى از زنانى است، که از چهار کيلومتر دورتر بخاطر اخذ کارت راى دهى به يکى از به مرکز ثبت نام راى دهنده گان آمده است، ميگويدکه به بسيار دشوارى و مشکل توانسته است که از فاميل اجازه اخذ کارت راى دهى را بگيرد.
نامبرده مى افزايد، که ناامنى و دور بودن مراکز ثبت نام راى دهنده گان در ولايت غزنى باعث شده که شمارى از زنان کارت راى دهى نگيرند.
مسوولين کميسيون مستقل انتخابات در ولايت غزنى با تائيد مشکلات ياد شده ميگويدکه رسم ورواج هاى محلى وناامنى باعث اين شده که زنان کمتر در پروسه ثبت نام راى دهندگان اشتراک نمايند.
غزنى ١٨ ولسوالى دارد که تاکنون تنها در مرکز و ١٤ ولسوالى آن مراکز ثبت نام راى دهنده گان باز شده است .

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.