کابل(پژواک، ١٧ سرطان ٩٢): عبداللطیف ابراهیمی، برادر رییس ولسی جرگه به عنوان والی جدید تخار تعیین شد.
اداره امور و دالارالانشای شورای وزیران در خبرنامه ای که به دسترس آژانس خبری پژواک قرار گرفته، گفته است که وی از سوی اداره مستقل ارگان های محلی، پیشنهاد و رییس جمهور نیز آن را منظور کرده است.
گفته شده که عبداللطیف ابراهیمی که پیش از این نیز به عنوان والی تخار کار کرده بود، از "تجارب خوب کاری" و "شایستگی لازم" برخوردار می‌باشد.
وی جایگزین احمد فیصل بیگزاد شده است.
والی جدید تخار در حالی معرفی می شود که شهر تالقان و دو ولسوالى ولايت تخار  در اوایل ماه جاری، صحنه اعتراض های چند روزه صدها تن از مردم  و شوراى مجاهدين بود.
آنان شاهراه هاى تخار با کندز و بدخشان را براى شش روز پيهم بسته بودند که اينکار شان باعث مشکلات جدى براى مسافرين گرديده بود.
معترضان، والی، قوماندان امنیه و رییس امنیت ملی این ولایت را به فساد اداری و همکاری با گروههای مسلح غیر قانونی، متهم کرده و خواهان برکناری آنان شده بودند.
سلیمان مرادی، سخنگوی والی تخار ضمن رد این اتهامات گفته بود که این تظاهرات از سوی اعضای جنبش ملی به رهبری جنرال عبدالرشید دوستم، سازماندهی شده؛ اما این گفته وی از سوی جنبش ملی رد گردید.
در پی این اعتراض ها که سه کشته و حدود ٥٠ زخمی برجا گذاشت، هیئتى از ریاست جمهوری به منظور بررسی اوضاع به شهر  تالقان سفر کرد

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.