Detainee torture persists in Kandahar jails: MP

کابل (پژواک، ١١حمل ٩٢): هيئت ولسى جرگه که به کندهار سفر کرده، مى گويد که بين مردم و حکومت در اين ولايت، فاصله ایجاد شده و آنها تلاش خواهند کرد تا اين فاصله را از بين ببرند.
هيئت هشت نفرى ولسى جرگه، ديروز به رهبرى حاجى سخى مشوانى، به کندهار رسيده و ملاقات هاى خود با توريالى ويسا والى و برخى مسوولين ديگر را آغاز کرده است.
حميدزى لالى عضو اين کميسيون، به تاريخ (١١ حمل) به آژانس خبرى پژواک گفت که هدف اين سفر، ديدارها از مسوولين نظامى و ملکى اين ولايت است؛ تا مشکلات مردم را با آنها مطرح و از زندان هاى اين ولايت ديدار نمايند.
وى افزود که اخيراً شکايت ها از زندان هاى اين ولايت بيشتر شده و زندانيان، از شکنجه ها شکايت دارند.
لالى گفت که هيئت، ديروز از زندان مرکزى امنيت ملى در کندهار ديدن کرد.
به گفتۀ موصوف، زندانيان شاکى بودند که در وقت دستگيرى، از سوى منسوبين پوليس و امنيت ملى شديداً شکنجه و لت و کوب شده اند.
اين وکيل کندهار در ولسى جرگه، همچنان گفت که زندانيان، همچنان از نبود خدمات صحى شکايت مى کردند.
حميدزى لالى همچنان افزود که زندان مرکزى کندهار، براى ٦٥٠ تن ساخته شده؛ اما اکنون تا ٢٠٠٠ زندانى در آن به سر ميبرند که يک مشکل کلان است.
وى گفت که مردم کندهار، در بخش هاى ديگر نيز شکايت کرده اند، که به اثر مشکلات آنها فاصله بين مردم و حکومت به ميان آمده است.
موصوف افزود: "ما به خاطرى آمده ايم تا راه حل براى اين مشکلات جستجو کنيم و فاصله را از بين ببريم."
به گفتۀ لالى؛ امروز مشکلات مردم و زندانيان را با والى توريالى ويسا و شمارى از رؤسا مطرح نموده و اين مشکلات را با مسوولين حکومت مرکزى نيز شريک خواهند کرد.
از سوى ديگر، در خبرنامه اى که از سوى دفتر مطبوعاتى ولايت کندهار، به آژانس خبرى پژواک ارسال گرديده؛ آمده است که کميسيونى متشکل از برخى کميسيون هاى ولسى جرگه، به کندهار رسيده و روى هموار ساختن برخى مشکلات با مسوولين ولايت، کار مى کنند.
منبع افزوده است که علاوه برسه نمايندۀ ولايت کندهار؛ نمايندگان فراه، کابل، بدخشان و کنر نيز شامل هيئت اند و رهبرى آن را سخى مشوانى وکيل ولايت کنر به عهده دارد که دراينجا از حکومتدارى، ارگان هاى عدلى وقضايى، گرفتن زمين از دست زورمندان و در مجموع از جريان کارهاى دولتى نظارت خواهند کرد.
در خبرنامه آمده است که اين هيئت بارسيدن به کندهار، با والى و شمارى از رؤسا نيز ديدار کرد و اهداف اين سفر را براى آنها بيان نمود.
سخى مشوانى رييس هيئت اعزامى به کندهار گفت که آنها به اساس فيصله هاى جلسات برخى کميسيون هاى ولسى جرگه آمده و ميخواهند از کارهاى ادارت دولتى، از نزديک نظارت نمايند و راه حلى براى دوسيه هاى مردم که به آنها رسيده، جستجو نمايند.
پوهنوال داکتر توريالى ويسا والى کندهار، از هيئت ولسى جرگه استقبال کرد و اين سفر را براى اصلاحات، اساسى و مهم خواند. 
 موصوف افزود که ادارۀ ولايتى؛ در چوکات صلاحيت هاى خود، در تمامى بخش ها همکارى مى کند و وکلا ميتوانند از ادارات و کارهاى آنها ديدار کنند.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.