Add new comment

کابل (پژواک، ۴ جدی ۹۸): به دنبال ثبت ۷۷۲۰ شکایت انتخاباتی از سوی تیم ثبات و همگرایی، تیم دولت ساز نیز از ثبت بیش از ۳۷۰۰ شکایت خبر داده و مدعی شده که ۱۸ هزار رای این تیم مفقود گرديده است.  
انتخابات ریاست جمهوری، در ششم میزان سال روان برگزار شد؛ اما بنا بر مشکلات و شکایت هایی که وجود داشت، نتایج ابتدایی آن در اول ماه جدی اعلام شد.
به اساس این نتایجپ محمد اشرف غنی با داشتن ۵۰،۶۴ درصد رای، در راس نامزدان قرار دارد و پس از آن عبدالله عبدالله با ۳۹،۵۲ درصد رای در رده دوم و گلبدین حکمتیار با داشتن سه عشاریه ۸۵ رای در رده سوم قرار دارد. متباقی آراء مربوط به یازده نامزد دیگر ریاست جمهوری است.
امرالله صالح، معاون اول دسته‌ انتخاباتی تیم دولت‌ساز به رهبری اشرف غنی، امروز در یک نشست خبری در کابل گفت که این تیم، حدود ۳۷۶۱ مورد شکایت را در کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی ثبت کرده و تمام اسناد را در اختیار این کمیسیون قرارداده است.
وی افزود که بیش از ۱۸ هزار رأی تیم دولت ساز مفقود و بدون اسناد و شواهد از دور خارج شده است.
او مدعی شد که در صورت تفتیش درست شکایت ها، درصدی آرای این تیم، به ۵۵ درصد می رسد.
همچنان صالح ادعا کرد که حدود ۹هزار رای مردم ننگرهار که در بیش از صد مرکز ریخته شده بود، در دستگاه ‌های ولایتی وجود دارد؛ اما به دستگاه‌ اصلی در کمیسیون مرکزی انتقال داده نشده و حساب نشده است.
به گفته او؛ تیم دولت ساز برنده است و تیم های «حریف»، در فیسبوک ها برای شهرت یابی، با سرنوشت مردم بازی می کند.
وی افزود. «ما از دسته‌ ثبات و همگرایی شنیدیم که آن‌ها به آدرس رییس جمهور غنی دشنام دادند. این دشنام‌ها نشان دهندۀ این است که ثبات و همگرایی، دقیقا فهمیده که هیچ چیزی به دست شان نیامده است، تیم ثبات و همگرایی دچار افسردگی شده است. در تیم آینده ما باید علی آباد (شفاخانۀ بیماران روانی) را گسترده بسازیم. وگرنه کسانی که بیش از نیم قرن در سیاست بودند، دشنام دادن، یک شخص که در صحنه قرار دارد تاسف‌بار است. این‌ها نیاز به تداوی دارند.»
وی در ادامه سخنان خود گفت: «مسألۀ سوم، مسألۀ غوغایی است که برخی تکت ‌ها که من اسم آن‌ ها را «کاندیدهای وغیره» می ‌دانم، است. وغیره‌ها جمع یک دو نفر مهم، اعتقاد به انتخابات نداشتند، حکومت موقت می‌ خواستند، هرچه داشتند در توان به کار گرفتند. نسخۀ شان نسخۀ طالب و پاکستان بود که قانون اساسی افغانستان را در ذهن هیچ بسازند، این‌ها یا عمدی یا غیرعمدی، طوطی وار دسایس دشمن را بیان کردند. خواهش ما این است که قبل از اینکه بالای ما تهاجم کنید، ثابت کنید، که صد هزار رای شان جعلی نبوده است.»
این درحالی است که اخیراً شماری از اعضای شورای نامزدان ریاست‌ جمهوری، گفته بودند که نتیجۀ ابتدایی انتخابات را نمی ‌پذیرند و پیشنهاد کرده بودند که رهبران حکومت وحدت ملی و طالبان، باید با هم، حکومت مشارکت ملی را تشکیل بدهند.
صالح همچنان گفت: «شماری مردم از کوهدامن و شماری هم از خیرخانه به تیم ثبات و همگرایی رای دادند، که در این میان یک صد تن را حاجی الله گل به رای دادن آورده بود که او نه الله است، نه گل و نه هم مجاهد.»

 

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.