Add new comment

ميمنه (پژواک، ١١ قوس ٩٨): شمارى از هواداران دستۀ انتخاباتی ثبات و همگرایی به رهبرى داکتر عبدالله عبدالله، امروز در شهر میمنه مرکز ولایت فاریاب، دست به راهپیمایی زده وخواستار باطل شدن آرای بایومتریک ناشده، از سوى کميسيون انتخابات گرديدند.
اين مظاهره که از مقابل هوتل ارمغان در ناحیه اول  آغاز گردید، با راهپیمایی در جاده های شهر میمنه در مقابل دفتر ولایتی کمسیون مستقل انتخابات در ناحیه دوم، با صدور قطعنامه شش ماده ای بدون خشونت خاتمه یافت.
مظاهره کننده گان شعارهای: "مرگ به تقلب کاران، مرگ به کمیسیون نا مستقل انتخابات، مرگ به اشرف غنی متقلب، ما از کمیسیون های انتخابات مى خواهیم آرای غیر بایومتریک را باطل نمایند، زنده باد نیروهای امنیتی و از نیروهای امنیتی مى خواهیم در امور انتخابات بی طرف بمانند" را سر می داند.
احسان الله قوانچ رئیس سازمان جنبش جوانان فاریاب، به آژانس خبرى پژواک گفت که به حمایت از مظاهره کابل، امروز در شهر میمنه مظاهره کردند.
وى افزود که اگر کمیسیون مستقل انتخابات، ٣٠٠ هزار رای غیر بایومتریک را باطل نکند، سلامت و شفافیت انتخابات را حفظ نکنند، به اعتراضات شان ادامه خواهند داد.
عبدالمنان قاطع عضو شورای ولایتی فارياب يک تن ديگراز مظاهره کنندگان هشدار داد: "رهبری تیم دولت ساز با تقلب وآرای ناپاک، نمى تواند بیش از این بالای مردم حکومت کند."
وی که يکى از قوماندانان حزب جمعیت اسلامى مى باشد، به سخنان دو روز قبل عطا محمد نور والى پيشين بلخ که با همچو مظاهرات مخالفت کرده بود، اشاره نموده، اضافه کرد: "تلاش و تبلیغات تيکه داران حزبی و قومی بیهوده ماند، حضور چندین هزار نفری مردم فاریاب در مظاهره،  پاسخ محکم به آنان بود که دیگر نزد شان اعتبار ندارند."
توفان یکی ديگر از اشتراک کننده گان مظاهره امروز گفت: "در چهار سال حکومت اشرف غنی، ٦٠ هزار نیروی امنیتی، بیش از ٦٠ هزار طالب و همچنا ن عین ارقام از افراد ملکی کشته شد که خود رئیس جمهور اعتراف می کند، در صورتی که این شخص با رای تقلبی یک بار دیگر به زمام حکومت قرار بگیرد، بقیه مردم را نیز به دام مرگ خواهد کشاند."
وی در ادامه افزود: "آزموده را آزمودن خطاست، باید به حکومت متقلب با راه اندازی حرکت های مدنی و مظاهره پایان داده شود."
در قطعنامه اى که از سوى اشتراک کنندگان اين مظاهره قرائت گرديد، از کميسيون مستقل انتخابات خواسته شد که بيطرفى خود را حفظ نموده  و سه صد هزار راى بدون بايومتريک را باطل نمايد.
همچنان آنان از جامعه جهانی خواسته اند که با درک حساسيت اين موضوع، کمک کنند که اوضاع به بحران نرود.
 اشتراک کننده گان اين مظاهره، از نيروهاى امنيتى خواستند که بيطرفى خويش را حفظ کنند.
 در  بخشى از قطعنامه آمده است: "از کمیسیون انتخابات می خواهیم که به خواست کاندیدان همسو با ثبات و همگرایی پاسخ مثبت داده و نگذارند بیشتر از این، روند ملی خدشه دار شود؛ اگر به خواست مان پاسخ مثبت ندهند، مطابق به حکم قانون به مظاهره ادامه میدهیم و حتا گزینه های مشروع و صلح آمیز دیگری را برای برچیدن بساط تقلب، روی دست خواهیم گرفت."

 

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.