Add new comment

کابل (پژواک، ۶ عقرب ۹۸): شبکۀ نهادهاى ناظر برسلامت انتخابات می گوید که تاخیر در اعلام نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری، باعث افزایش شک بر روند انتخابات میشود و این پروسه را زیر سوال می آورد.
انتخابات ریاست جمهوری، در ششم میزان برگزار شد. مردم در این انتخابات به ١٣ نامزد که براى کسب کرسى رياست جمهورى با هم رقابت ميکردند، راى دادند.
بر اساس تقویم انتخابات ریاست جمهوری، قرار بود که نتایج ابتدایی این انتخابات، در ۲۷ میزان و نتایج نهایی به ۱۵ عقرب اعلام شود.
اما کمیسیون انتخابات؛ دیروز گفت که نتایج ابتدایی انتخابات، در ۲۳ عقرب اعلام خواهد شد.
عبدالله احمدی عضوشبکۀ نهادهاى ناظر برسلامت انتخابات، امروز طی یک نشست در کابل به خبرنگاران گفت که تاخیر در اعلام نتایج انتخابات، شک بر پروسۀ انتخابات را بیشتر ساخته و این روند را زیر سوال می آورد.
وی علت تاخیر در اعلام نتایج را ضعف مدیریت کمیسیون خواند وافزود: "خواست ما این است که نتایج انتخابات، بدون هرنوع فشار سیاسی به زودی اعلام شود؛ کمیسیون های انتخاباتی باید در این خصوص، معلومات و اطلاعات لازم را با مردم و نهادهای ناظر در میان بگذارند."
حبیب الله شینواری عضو دیگر این شبکه گفت که تاخیر در اعلام نتایج انتخابات، خلاف قانون انتخابات است.
به گفتۀ وی، کمیسیون های انتخاباتی، با نهادهای ناظر همکاری ندارند و اطلاعات ضرورى را، به این نهادها نمی دهند.
کمیسیون انتخابات میگوید که به دلیل مشکلات تخنیکی و تفکیک آرای سیاه از سفید، نتوانست که  نتایج ابتدایی را در زمان معین آن اعلام کند.
حوا علم نورستانی رئیس کمیسیون مستقل انتخابات، گفته است که برای کمیسیون انتخابات؛ شفافیت، مهم‌تر از سرعت است و هرگز شفافیت را قربانی سرعت نخواهند کرد.
 

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.