Add new comment

کابل(پژواک، ۶ میزان ۹۸): کمیسیون مستقل انتخابات، می گوید که از مجموع ۴۹۴۲ مرکز رای­دهی، تاکنون از باز شدن ۹۰۱ مرکز رای دهی، معلومات دریافت نکرده اند.
سید عصمت الله مل کمیشنر کمیسیون مستقل انتخابات، امروز در نشست خبری در کابل، گفت که قرار بود که در مجموع ۴۹۴۲ مرکز رای دهی باز شود؛ اما تاکنون معلومات ۴۰۴۱ مرکز را دریافت کرده اند.
این در حالی است که قبلاً کمیسیون مستقل انتخابات، تعداد مراکز رای دهی را ۵۳۷۳ مرکز اعلان کرده بود؛ اما مسئولان امنیتی گفته بودند که ٤٩٤٢ مرکز را تامين امنيت کرده ميتوانند.
مل گفت که به تعداد ۴۹۴۲ مرکز رای دهی کارمندان استخدام شدند و مواد به اين مراکز انتقال داده شده است؛ اما از جمع این تعداد تا ساعت ۱۱ قبل از ظهر، از بازبودن ۴۰۴۱ مرکز رای دهی براى کميسيون گزارش رسیده است.
موصوف افزود: «مراکز محدود دیگری که به دلیل مشکلات در آنتن­های شبکه های مخابراتی موجود بود برای ما گزارش نرسیده است، ممکن تا ساعات بعد معلومات آن برای ما برسد.»
حوا علم نورستانی، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات، با اشاره به عدم رسیدن معلومات از برخی مراکز رای دهی، گفت که قابل تشویش نیست، مراکز رای دهی یکی پی دیگر باز می شود.
وی، سرنوشت افغانستان را متعلق به شهروندان کشور عنوان کرد و گفت: «کشور  مادر ما است، و باید به خاطر مادر خود کار کنیم، به پای صندوق های رای بروید و زعیم آیندۀ کشور را انتخاب کنید.»
قابل يادآورى است که امروز (ششم ميزان) در سرتاسر کشور، مردم براى انتخاب رئيس جمهورى آينده کشور راى ميدهند.
 

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.