Add new comment

يوناما از هدف قراردادن کارمندان کميسيون انتخابات ابراز تاسف کرد

کابل(پژواک،۳میزان۹۸):سازمان ملل متحد می گوید که همه طرف های درگیر در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان خشونت را کاهش دهند.
در خبرنامه ای که از دفتر مطبوعاتی نماینده خاص سرمنشی ملل متحد برای افغانستان به آژانس خبری پژواک رسیده،آمده است که سازمان ملل متحد در افغانستان از همه دست اندرکاران می خواهد تا برای مردم افغانستان جهت رای دهی در یک فضای امن و حفظ اعتبار پروسه های انتخاباتی نقش خویش را ایفا نمایند.
تدامیچی یاماموتو نماینده خاص سرمنشی ملل متحد برای افغانستان گفت: "رای دهندگان به دور از ترس و تهدید خشونت باید فرصت داشته باشند تا از حقی که قانون اساسی به آنها برای رای دهی و انتخاب نماینده سیاسی شان داده است به گونه مسالمت آمیز استفاده نمایند."
یاماموتو افزود که حملات علیه مراکز رای دهی و افراد ملکی که در پروسه های انتخابات اشتراک می کنند نقض صریح قانون بین المللی است و ممکن است جنایت جنگی محسوب شود.
او همچنان تاکید کرد که عاملین چنین جنایاتی باید پاسخگو باشند و از طالبان خواست تا از هر گونه اقدامی که امکان دارد باعث اخالل انتخابات گردد، خودداری نمایند.
موصوف می گوید که با نزدیک شدن به روز رای دهی، گزارش هایی زیادی مبنی بر ترس و ارعاب رأی دهندگان واجد شرایط توسط مخالفان مسلح دولت وجود داشته و افرادی را که خود را در انتخابات دخیل سازند، تهدید مینمایند.
سازمان ملل متحد همه حملات عمدی به افرادی ملکی و حملات بیدون تبعیض را محکوم می کند.علاوه بر این، سازمان ملل متحد از همه طرفها میخواهد كه در طول دوره انتخابات درگیری را کاهش دهند و اقدامات فوری را برای محافظت بهتر افرادی ملکی از آسیب رسیدن در هرگونه عملیات نظامی روی دست گیرند.
همچنان یوناما ازتلاش های نیروهای امنیتی و دفاعی کشور برای تامین امنیت انتخابات ریاست جمهوری پیش رو قدردانی کرده است.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.