Add new comment

کابل(پژواک، ۳ میزان ۹۸): مسئولان امنيتى و کمیسیون انتخابات، در حالی از برگزاری انتخابات در فضای امن خبر داد، که تا کنون در ۱۴۵۰ محل رای دهی خانم­ها، کارمند زن وجود ندارد.
بر اساس تقویم انتخابات، قرار است که انتخابات ریاست جمهوری در ششم میزان ماه روان برگزار گردد.
حوا علم نورستانی رئیس کمیسیون مستقل انتخابات، امروز در نشست خبری در کابل، از آماده­گی کامل برای برگزاری انتخابات ریاست جمهورى در تاریخ از قبل تعیین شده، خبر داده و می گوید که همه امور، مطابق تقویم انتخابات به پیش رفته است.
وی افزود: «هماهنگی وجود دارد و آماده­گی کامل برای برگزاری انتخابات موجود است و روز شنبه به طرف انتخابات می­رویم.»
موصوف، با اشاره به این­که با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، مشکلات موجود در کشور حل می گردد، از شهروندان خواست که در انتخابات پیش­رو به صورت گسترده شرکت نمایند.
حبیب الرحمان ننگ رئیس دارالانشاى کمیسیون مستقل انتخابات نیز با اشاره به بی طرفی کارمندان کمیسیون در روز انتخابات، گفت: «اشتباه و سهل انگاری کارمندان در روز انتخابات قابل قبول برای ما نیست و کارمندان باید متوجه باشند.»
از سوی دیگر، خوشحال سادات معین ارشد امنیتی وزارت داخله که در این نشست صحبت می­کرد گفت که در ۳۴ ولایت کشور، تدابیر امنیتی جدی به منظور برگزاری انتخابات ریاست جمهوری گرفته شده است.
وی افزود: «به هموطنان ما اطمینان می­دهم و آنان را تشویق می­کنم که در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند و به نامزد مورد نظر شان رای بدهند.»
موصوف، نیروهای امنیتی را بی­طرف عنوان کرده و گفت که نیروهای امنیتی مکلف اند که با بی طرفی کامل، امنيت انتخابات ریاست جمهوری را تامین کنند.
خوشحال با ذکر اینکه اگر به مخالفان مسلح، قرآن شریف را هم پیش کنید، با آن­هم به خاطر امتیازگیری در میز مذاکره به حملات شان ادامه می­دهند؛ اما نیروهای امنیتی، تدابیر جدی امنیتی را به خاطر تامین امنیت روز انتخابات، روی دست گرفته اند.
اما محمد حنیف دانشیار کمیشنر کمیسیون مستقل انتخابات که در این نشست حضور داشت، با نگرانی از عدم موجودیت کارمندان زن در ۱۴۵۰ محل رای­دهی، گفت که عدم استخدام کارمندان قشر اناث در شماری از محلات رای­دهی نگران کننده است.
وی افزود: «این نگرانی را ما داشتیم و تا دیروز در هماهنگی کار کردیم؛ اما با تاسف که از جمع ۱۱ هزار محل رای دهی خانم­ها، به ۱۴۵۰ محل که شامل ۲۱ ولایت می­شود، نتوانستیم کارمند زن پیدا کنیم.»
موصوف گفت که کمیسیون مستقل انتخابات فیصله کرد که کارمندان مرد کهن­سال که مورد قبول مردم منطقه باشند، استخدام شوند.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.