Add new comment

کابل (پژواک، ۳ میزان ۹۸): کمیسیون مستقل انتخابات می گوید که مبارزات انتخاباتى نامزدان رياست جمهورى افغانستان نیمه امشب پایان می یابد، در صورتیکه کدام نامزد انتخابات تخلف کند، با وى برخورد قانونى صورت خواهد گرفت.
عبدالعزیز ابراهیمی سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات در صحبت با آژانس خبری پژواک گفت که به اساس تقویم انتخابات، فرصت مبارزات انتخابات ریاست جمهوری ۱۲ امشب پایان می یابد و دوره سکوت آغاز می شود.
قرار است انتخابات ریاست جمهوری در ششم میزان سال روان برگزار شود.
به اساس تقویم انتخابات، مبارزات انتخاباتی نامزدان ریاست جمهوری در ششم اسد آغاز گرديد و طبق قانون انتخابات برای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری دو ماه فرصت مبارزات انتخاباتی داده شده است.
موصوف، راه اندازی محافل، نشر اعلان در رسانه ها، صفحات اجتماعی و نصب تصاویر نامزدان را در دوره سکوت تخطی و تخلف شمرده، گفت: «نامزدان که دست به همچو اعمال بزنند، نقض صریح قانون انتخابات است و با متخلفین برخورد قانونی صورت می گیرد.))
وی از نامزدان ریاست جمهوری خواست که در دوره سکوت از حضور یافتن در رسانه ها  و مراسمی که به نحوی کمپاین تلقی می شود، خود داری کنند.
به اساس معلومات ابراهيمى، تمامى آماده گی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اتخاذ شده و هیچ نوع مشکلی در این راستا وجود ندارد.
وی در پاسخ به اينکه مواد حساس انتخاباتى به کدام ولايات رسيده؟ گفت: «مواد حساس به تمام مراکز تمام ولایات رسیده و از مراکز ولایات به مراکز اکثریت ولسوالى ها نیز منتقل شده است.»
ابراهیمی می گوید که کمیسیون انتخابات برای ناظرین ۱۷۰ نهاد ملی و بین المللی کارت نظارت نيز  توزیع کرده است.
 

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.