Add new comment

کابل(پژواک، ٨ ثور ۹۸):کمیسیون مستقل انتخابات، نتایج نهایی انتخابات ولسى جرگه ولایت پکتیا را اعلام کرد؛ اما نتایج نهایی ولایت کابل تا کنون، اعلان نشده است.
بر اساس اعلام کمیسیون مستقل انتخابات که امروز در صفحه رسمی این نهاد منتشرشده ، محمد ابراهیم غښتلی،داکتر یارباز خان حمیدی، نصیب مُقبل، سید حسن گردیزی و راضیه سعادت منگل افرادى اند که به حيث نماینده ‌گان مردم ولایت پکتیا در لست نهايى انتخابات ولسى جرگه اين ولايت راه  يافته اند.
کمیسیون مستقل انتخابات، با اشاره به این که رأی هیچ­کس ضایع نشده است می گوید که رأی مردم یک امانت است و به شکل یک امانت در تمام پروسه از آن حمایت شده و به هرکس که مردم رأی داده باشند آن شخص به پارلمان راه میآبد، با تمام شفافیت کار جریان دارد، و حق به حقدار سپرده می­شود.
انتخابات ولسى جرگه در ۲۸ و ۲۹ میزان سال گذشته در سراسر کشور به استثنای ولایت غزنی برگزار شد.
با روی کار آمدن هیات رهبری جدید کمیسیون مستقل انتخابات، نتایج نهایی انتخابات ولسی جرگه ولايات بلخ، پکتیکا، غور، هرات، فراه، تخار، ننگرهار، لوگر، هلمند، کندهار، میدان وردک، کندز، بغلان، پکتيا، حوزه کوچی ها و اهل هنود اعلان شده است.
کمیسیون مستقل انتخابات، تاکنون نتایج نهایی انتخابات ولسی جرگه ۳۴ حوزه انتخاباتی شامل لغمان، دایکندی، سمنگان، جوزجان، بامیان، پروان، زابل، فاریاب، نورستان، نیمروز، کنر، کاپیسا، پنجشیر، خوست، بدخشان، سرپل، ارزگان، بلخ، پکتیکا، غور، هرات، فراه، تخار، بادغیس، ننگرهار، لوگر، هلمند، کندهار، میدان وردک، پکتیا، بغلان و کندز، کوچی ها و اهل هنود را اعلان کرده است و تنها نتایج نهایی انتخابات کابل، اعلان نشده است.
اين درحاليست که کمیسیون شکایات انتخاباتی، روز گذشته در یک نشست خبری در کابل تفتيش و بازشمارى آراى گذشته انتخابات ولسی جرگۀ کابل را لغو کرد و گفت که نتایج ابتدایی انتخابات ولسی جرگه را بر اساس فورم های اصلی روز انتخابات، تا یک هفتۀ دیگر اعلام خواهد کرد.
مسئولان این کمیسیون تاکید می کنند، در صورتی­که در جریان بررسی، فورم های اصلی با موانع مواجه شوند، آرای انتخابات ولسی جرگه کابل را باطل خواهند کرد.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.