Add new comment

 کندهار (پژواک، ۷ دلو ۹۷): داکتر نعمت الله وردک رئیس کمیسیون مستقل انتخابات کندهار، از وظیفه سبکدوش و به څارنوالی معرفی شده است.
کریم الله ستانکزی رئیس کمیسیون شکایت های انتخاباتی در کندهار، به آژانس خبری پژواک گفت که این فیصله توسط اداره مرکز کمیسیون شکایت های انتخاباتی صورت گرفته است.
موصوف افزود که رییس کمیسیون انتخابات کندهار، نه تنها از وظیفه برطرف و به څارنوالی معرفی شده، بلکه به اتهام ارتکاب جرایم انتخاباتی، ۵۰ هزار افغانی نیز جریمه شده است.
 
موصوف افزود وی متهم است که روند ملی انتخابات را در کندهار درست مدیریت کرده نتوانست، که در پی آن در داخل و بیرون از کمیسیون تقلب ها و جعل کاری های گسترده صورت گرفته است.
اما داکتر نعمت الله وردک رییس کمیسیون مستقل انتخابات کندهار، این را یک فیصله میان تهی عنوان نموده و میگوید که مطابق قانون به وظیفه اش ادامه میدهد.
نامبرده به آژانس خبری پژواک گفت: "کمیسیون شکایت های انتخاباتی، درخصوص من فیصله بی بنیاد نموده است؛ آنها دراین مورد، یک مکتوب را به اداره مرکزی انتخابات ارسال داشته؛ اما اداره ولایتی درجریان نیست."
موصوف افزود که به اساس امضای رییس جمهور، تقررحاصل کرده و کمیسیون شکایت های انتخاباتی صلاحیت برکناری او را ندارد.
نامبرده گفت زمانیکه کسى متهم میشود، باید مورد تحقیق و پرسش قرار گیرد که خود وی متهم است و یا افراد تحت اداره وی؟
وی این را یک فیصله غیرقانونی عنوان نموده و افزود که در مورد قناعت ندارد.
عزیزاحمد عزیزی سخنگوی والی کندهار نیز گفت که در این مورد تاکنون، به آنها اطلاع داده نشده است.
این درحالیست که بعد از اعلان نتایج ابتدایی انتخابات ولسی جرگه کندهار، نامزدان معترض نه تنها دروازه های کمیسیون های انتخابات را مسدود نموده بودند، بلکه تقاضا داشتند تا مسئولین ذیصلاح، به جرم ارتکاب خیانت در روند ملی محاکمه شوند.
آنها مدعی بودند که درانتخابات، تقلب های گسترده صورت گرفته که باید در مورد تحقیقات صورت گیرد و آرای بدون بایومتریک استفاده شده، برای شان قابل قبول نیست.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.