Add new comment

کندهار(پژواک، ۱۰ جدی۹۷): نامزدان معترض ولسی جرگه زون جنوب درکندهار، طی تدویر یک نشست احتجاجی، بار دیگر بر عدم پذیرفتن آرای بدون بایومتریک اصرار ورزیدند.
این بار افزون بر کندهار، برخی نامزدان و حامیان آنها از ولایت های کندهار، هلمند، زابل و ارزگان نیزدراین نشست احتجاجی اشتراک ورزیده بودند
کاندیدان متذکره که از چند روز بدینسو، دفتر ولایتی کمیسیون انتخابات را به رسم اعتراض مسدود نموده اند.
حمدالله نازک نامزد ولسی جرگه از کندهار، از کمیسیون شکایت های انتخاباتی خواست تا تقلبات انجام شده در انتخابات را طور دقیق پیگیری کند.
موصوف افزود که تمام آرای بدون بایومتریک استفاده شده مملو از تقلب است و هرگز قابل قبول آنها نیست.
شبیراحمد قیومی یکتن از کاندیدان دیگر نیز گفت که تقلب های صورت گرفته در انتخابات باید بررسی شود و حقوق آنها داده شود.
وی گفت که انتخابات، یک روند ملی است و خیانت کنندگان دراین پروسه خاینین ملی اند که باید مجازات شوند.
وی اتهام وارد کرد که درانتخابات کندهارتقلبات سازمان یافته سیستماتیک صورت گرفته که باید درمورد تحقیقات دقیق انجام شود.
نامبرده مسؤولین کمیسیون های انتخابات را به غفلت و معامله گری متهم نمود و خواستار محاکمه آنان شد.
موصوف  اذعان کرد که صرف آرای بایومتریک شده مورد پذیرش وی است.
جمال آغا یکتن از نامزدان معترض دیگر گفت که کمیسیون های انتخاباتی حقوق آنها را پایمال نموده اگر کمیسیون های مربوط شکایات آنها را بررسی نکنند، دفاترشان مسدود باقی خواهند ماند و آنان به احتجاج های شان ادامه خواهند داد.
بعد از اختتام نشست، نامزدان به گونه مظاهره بیرون شدند وبرخی شعارها را با خود حمل می کردند که درآن نگاشته شده بود، مالکین اصلی این خطه مردم  افغانستان است و آنها از حقوق مشروع آنان دفاع خواهند کرد.
نامزدان ولسی جرگه از کندهاردرحالی، به اعتراضات شان شدت بخشیده که نتایج ابتدایی اعلان شده و نتایج نهایی که گفتنی است با تغییرات همراه خواهد بود تا هنوز اعلان نشده است.
به اساس اعلان نتایج ابتدایی انتخابات ولسی جرگه حاجی سیداحمد نادم به کسب ۸۱۸۶ رای، سیدمقتدا میران با اخذ ۷۴۱۹ رای، داکترمحمودخان نصرت با بدست آوردن ۷۰۴۱ رای، روح الله خانزاده با حصول ۶۴۷۱ رای، گل احمد کمین با کسب ۵۰۸۲ رای، محمد عمر شیرزاد با اخذ ۴۴۹۷ رای، سیداحمد سیلاب با حصول ۴۱۴۳ رای، انجنیرمحمد عارف نورزی با کسب ۳۹۷۶ رای، فریبا احمد کاکر با حصول ۴۹۶۵ رای، ملالی اسحاقزی به اخذ ۲۹۰۰ رای و آرزو صافی با بدست آوردن ۱۸۴۸ رای کاندیدان پیشتاز اعلان شدند.
کمیسیون شکایات های انتخاباتی درکندهار می گوید که بعد از اعلان نتایج ابتدایی، ۱۳۰ شکایت نزد این کمیسیون ثبت شده که بررسی درمورد جریان دارد.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.