Add new comment

کندهار (پژواک، ۵ جدی ۹۷): شماری نامزدان معترض انتخابات ولسی جرگه در کندهار، امروز به رسم اعتراض در برابر کمیسیون شکایت های انتخاباتی تجمع نموده بودند و هوشدار دادند درصورتیکه به شکایات آنان رسیدگی نشود، دروازه این اداره را نیز مسدود خواهند کرد.
برخی نامزدان با حامیان شان که دیروز دروازه کمیسیون انتخابات را مسدود کردند، بعد از ظهر امروز در مقابل کمیسیون شکایت های انتخاباتی گردهم آمده بودند و تقاضا داشتند که باید شکایات آنها بررسی  و آرای پاک از ناپاک مجزا شوند.
شبیراحمد قیومی یکتن از اعتراض کنندگان، به آژانس خبری پژواک گفت که ده ها نامزد ولسی جرگه دیروز در برابر کمیسیون انتخابات، خیمه اعتراض را برپا کردند و درب این دفتر را بستند.
نامبرده می گوید که کاندیدان به سلسله اعتراض شان در مقابل کمیسیون شکایات انتخاباتی تجمع کرده بودند تا تقلبات انتخاباتی بررسی شوند و حقوق آنها نیز داده شود.
به قول وی، اگر به شکایات آنها رسیدگی صورت نگیرد، این دفتر را هم مسدود نموده و انتخابات آينده ریاست جمهوری را  نیز تحریم خواهند کرد.
موصوف گفت، انتخابات یک روند ملی بوده و مرتکب خیانت در این روند نیز خائن ملی است.
وی اتهام وارد کرد که در انتخابات کندهار تقلب سازمان یافته و سیستماتیک صورت گرفته که باید تحقیق غیرجانبدارانه درمورد انجام شود.
وی مسؤولین کمیسیون های انتخاباتی را به سهل انگاری و معامله گری متهم نمود و خواستار محاکمه آنان شد، نامبرده همچنان گفت که صرف آرای بایومتریک شده مورد قبول آنها است.
اسدالله ماشوری یکتن از کاندیدان دیگر گفت که کمیسیون های انتخاباتی حقوق آنها را پایمال کرده و نتایج ابتدایی را روی مصلحت ها اعلان نموده اند.
نامبرده علاوه می کند، اگر کمیسیون های ذیربط، به شکایات آنها رسیدگی نکند، دروازه های کمیسیون ها را مسدود نگهمیدارند و افزون بر این، به احتجاج شان ادامه خواهند داد.
تلاش ورزیدیم تا در مورد نظر کمیسیون شکایت های انتخاباتی را با خود داشته باشیم، اما آنان از ابراز نظر دراین خصوص ابا ورزیدند.
اما فضل احمد برهان معاون کمیسیون انتخابات می گوید که رسیدگی به شکایات نامزدان معترض یادشده فوق صلاحیت آنها است و اداره مرکزی پیرامون آن تصمیم اتخاذ خواهد کرد.
کمیسیون مستقل انتخابات، هفته گذشته نتایج ابتدایی انتخابات ولسی جرگه کندهار را اعلام نمود.
به اساس اعلان نتایج ابتدایی انتخابات ولسی جرگه حاجی سیداحمد نادم به کسب ۸۱۸۶ رای، سیدمقتدا میران با اخذ ۷۴۱۹ رای، داکترمحمودخان نصرت با بدست آوردن ۷۰۴۱ رای، روح الله خانزاده با حصول ۶۴۷۱ رای، گل احمد کمین با کسب ۵۰۸۲ رای، محمد عمر شیرزاد با اخذ ۴۴۹۷ رای، سیداحمد سیلاب با حصول ۴۱۴۳ رای، انجنیرمحمد عارف نورزی با کسب ۳۹۷۶ رای، فریبا احمد کاکر با حصول ۴۹۶۵ رای، ملالی اسحاقزی به اخذ ۲۹۰۰ رای و آرزو صافی با بدست آوردن ۱۸۴۸ رای کاندیدان پیشتاز اعلان شدند.
بعد از این اعلان ، اعتراض نامزدان معترض شدت گرفته و خواهان تحقیق درمورد شکایات شان استند.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.