Add new comment

جلال آباد (پژواک، ۴ جدی ۹۷): یک نامزد معترض ولسی جرگه در ننگرهار میگوید که کمیسیون انتخابات، ۳۰ هزار رای بایومتریک شدۀ او ا باطل نموده و به حق او تجاوز کرده است.
وی می افزاید که اسناد این ادعا را با خود دارد و برای دادخواهی به هرگونه حرکات مدنی حاضر است.
در عین حال، حامیان این نامزد میگویند که اگر به آرای داده شدۀ آنها احترام گذاشته نشود، آنها دست به تظاهرات گسترده خواهند زد و مسئولیت عواقب بد این حرکات، به دوش کمیسیون انتخابات خواهد بود.
عبدالبصیر سباوون که در انتخابات گذشته، خود را از ولایت ننگرهار به ولسی جرگه نامزد کرده بود امروز در شهر ننگرهار، به کنفرانس مطبوعاتی معلومات ارائه کرد.
وی گفت حدود ۸ هزار رای برده؛ اما کمیسیون انتخابات در دیتابیس خود برایش ۴۹۱۱ رای رسانده که تنها در سه مرکز شهر، رای او شمرده نشده است.
وی افزود: "در مرکز لیسۀ بی بی حوای شهر جلال آباد، من ۲۰۵ رای داشتم و کمیسیون در دیتابیس خود بر من ۹۷ رای رسانده، در مرکز مسجد انگور باغ من ۲۰۱ رای داشتم؛ اما کمیسیون برای من ۱۸ رای رسانده، در مرکز مسجد عیدگاه من ۱۰۳ رای داشتم؛ اما کمیسیون برای من ۱۱ رای رسانده است."
به گفتۀ موصوف، به کميسیون شکایات انتخاباتی نیز شکایت کرده و برای حق خود با داشتن اسناد مستند مبارزه میکند و به هیچ وجه اجازه نمی دهد تا حق او را بخورد.
وی گفت که حامیانش از برگزاری تظاهرات گسترده برایش گفته؛ اما او میخواهد این موضوع را اول از راه حرکات مدنی و مبارزات صلح آمیز حل نماید؛ اگر نشد باز دست به تظاهرات گسترده میزند که عواقب بد آن به دوش کمیسیون انتخابات خواهد بود.
قاری شاکر استاد فاکولتۀ انجنیری پوهنتون ننگرهار، از جمع حامیان این نامزد گفت که ظلم کمیسیون انتخابات در حق عبدالبصیر برایش قابل قبول نیست؛ او برای حق خواهی آن مبارزه میکند.
عتیق الله صدیقی فعال مدنی در ننگرهار و حامی این نامزد گفت اگر فیصلۀ نادرست در حق نامزد ما تغیر نشود، ما در انتخابات آینده ریاست جمهوری و شوراهای ولایتى اشتراک نمی کنیم.
از سويی هم داکتر احمد داوود صدیقزاده رییس کمیسیون ساحوی انتخابات در ننگرهار گفت که این نتایج، ابتدایی است و آنها میتوانند در مورد آن در کمیسیون شکایات انتخاباتی شکایت ثبت کند.
وی افزود: "ما تنها این مسئولیت را داریم که انتخابات برگزار نمایيم، ارقام آرا را به مرکز می فرستیم، و در مورد آن کميسیون مرکزی تصمیم میگیرند."
شکیب کامجو رییس کمیسیون شکایات انتخاباتی در ننگرهار گفت که بر آنها شکایات بیشتر شده و بررسی آن آغاز شده است.
به گفتۀ او، ممکن است بر اساس این شکایات نتایج تغیير کند.
قابل یادآوری است که کمیسیون مستقل انتخابات، دو روز پیش نتایج ابتدایی انتخابات ولسی جرگه ولایت ننگرهار را اعلام کرد که از جمله ۱۴ نامزد پیشتاز ۷ تن آن، اعضای کنونی ولسی جرگه و هفت تن دیگر چهره های جدید است.
 

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.