Add new comment

مزارشریف (پژواک، اول جدی ۹۷): مسئولین کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی می گویند که به همه خواست های قانونی نامزدان معترض بلخ، رسیدگی صورت خواهد گرفت.
هفته گذشته برخی نامزدان ولایت بلخ، در واکنش به اعلام نتایج ابتدایی انتخابات، دفتر ولایتی انتخابات را مسدود و همچنان از گسترش اعتراض ها هشدار دادند.
اما عبدالعزیز آریایی رییس عمومی کمیسیون شکایت های انتخاباتی، دیشب بعد از دیدار با نامزدان معترض در تالار مقام ولایت، از مجزا کردن آرای سیاه و سفید اطمینان سپرد.
نامزدان معترض با دریافت تعهد از سوی کمیسیون شکایت های انتخاباتی، دروازه کمیسیون انتخابات این ولایت را دوباره گشوده و همچنان خیمه های اعتراضی شان را نیز برچیدند.
حاجی محمد عبده نامزد یکتن از نامزدان معترض، به آژانس خبری پژواک گفت که پيشنهادات مشخص درمورد تخطی های انتخاباتی را، به کمیسیون شکایات انتخاباتی ارائه کرده است.
نامبرده افزود که شمارش دوباره آرای بلخ، ابطال آرای بدون سیستم بایومتریک شمار شده، بطلان مراکز خیالی، عدم شمارش آرايی که در آن از یک رنگ استفاده صورت گرفته باشد و معرفی افراد متقلب به ارگان های عدلی، از خواست های جدی آنان است.
به قول وی اسنادی را هم به کمیسیون شکایت ها تحویل داده که در آن، آرای صندوق ها و اوراق با هم شباهت ندارند.
عبده افزود: "اسناد به دست داریم که یک نامزد در صندوق ۴۰ رای را اخذ نموده؛ اما در ليست نتایج برایش ۱۰۰ رای رسانده شده که خود دال بر تقلب گسترده می باشد."
عزت الله آرمان رییس کمیسیون انتخابات بلخ نیز گفت که بسا خواست های نامزدان معترض به جا و قانونی اند، که کمیسیون های انتخاباتی در عرصۀ تطبیق آن خود را متعهد می دانند.
به گفته وی، نامزدان معترض باید، به کمیسیون انتخابات مهلت دهند، تا به مواردى که در خصوص آن شکایات صورت گرفته رسیدگی شود.
نامبرده علاوه کرد که تاکنون آرای ۶۱۱ محل را دوباره شمارش نموده و آرای  حدود ۲۰۰ محل مشکوک نیز دوباره حساب خواهد شد.
عبدالعزیز آریایی رییس عمومی کمیسیون شکایات  های انتخاباتی هم در جریان سخنرانی اش، به نامزدان معترض اطمینان داد که به همه خواست های قانونی شان رسیدگی صورت خواهد گرفت.
آریایی همچنان ابراز داشت که کمیسیون انتخابات، صرف نتایج ابتدایی را اعلام نموده و نتایج نهایی بعد از بررسی شکایات اعلان می شود.
نامبرده از کاندیدان معترض و ساکنین بلخ خواستار مهلت شد؛ تا کمیسیون انتخاباتی آرای پاک و ناپاک را از هم جدا کنند و نتایج مطابق آرای مردم اعلان شود.
محمد اسحاق رهگذر والی بلخ، از رییس کمیسیون شکایت های انتخاباتی و هيئت معیتی وی، ابراز امتنان کرد  که برای رسیدگی به اعتراض مردم، به این ولایت سفر نموده بود.
موصوف از کاندیدان معترض خواست که تمام اسناد موجود نزد شان را با کمیسیون شکایات انتخاباتی شریک سازند؛ تا طور درست به آن رسیدگی صورت گیرد.
رهگذر افزود که همه باشندگان بلخ می خواهند تا نتایج انتخابات، در پرتو قانون و به اساس آرای قانونی استفاده شدۀ مردم، اعلام گردد.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.