Add new comment

گردیز(پژواک، ۲۸عقرب ۹۷): کمیسیون شکایات انتخاباتی پکتیا، دو نامزد دیگر ولسی جرگه را، به علت ارتکاب تقلب در روند انتخابات، به لوی څارنوال معرفی کرد.
هدایت عصمتی رییس کمیسیون شکایت های انتخاباتی این ولایت، به تاریخ ۲۸ عقرب، به آژانس خبری پژواک گفت که نامزدان متذکره، عبدالحنان حقویون و دگروال عیدمحمد باز می باشند.
به قول وی، کاندیدان ذکره شده، به اتهام تقلب و زورگویی به څارنوالی معرفی شده اند.
موصوف گفت: "به اساس فیصله های کمیسیون، سه نامزد دیگر که مرتکب تقلب و زورگویی شده بودند، به څارنوالی معرفی شده اند، ما به همه شکایات رسیدگی خواهیم کرد."
وی علاوه کرد که درجریان بررسی شکایات، مجیب الرحمن څمکنی، عضو برحال ولسی جرگه از ولایت پکتیا، در پی تخطی های انتخاباتی، نقدی جریمه شده است.
نامبرده گفت که در مجموع ۲۱ تن، به اتهام دخالت و زورگویی در انتخابات، به څارنوالی معرفی شده اند که ۷ کاندید در آن شامل اند.
عصمتی گفت: "در افراد معرفی شده به څارنوالی، اشخاص رده های مختلف ملکی و نظامی شامل اند که سه تن شان جریمه نقدی شده اند، کمیسیون شکایات انتخاباتی در روند تحقیق و تفتیش شکایت ها، کاملاً جدی و دقیق است."
 ازجانب دیگر؛ نامزدان ابراز نگرانی نموده و مدعی اند که تقلب های انتخاباتی، به گونه درست بررسی نمی شود.
آنها دیروز، بار دیگر دربرابر کمیسیون انتخابات پکتیا خیمه اعتراضیه برپا کرده بودند و دروازه کمیسیون را مسدود کرده، اذعان می کنند که در مورد مجزا کردن آرای درست از نادرست، اطمینان ندارند.
از جمع آنان، سیدجمال الدین آصف خیل، به پژواک گفت: "افرادی که تقلب و فساد گسترده نموده اند؛ تا هنوز نه از آنها نام برده شده و نه هم، به څارنوالی معرفی شده اند، آراء باید در موجودیت ناظرین بار دیگر، طور شفاف شمارش شوند."
گفتنی است که کمیسیون ولایتی شکایات انتخاباتی، ده روز پیش، حدود ده هزار رای این ولایت را باطل اعلان نمود و به شمول برخی مسئولین ملکی و نظامی، چهار نامزد را به اتهام ارتکاب تقلب و زورگویی، به څارنوالی معرفی نموده اند. 

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.