Add new comment

پلخمری (پژواک، ۱۹ ميزان ۹۷): مسؤلین کمیسیون انتخابات دربغلان می گویند که برای محلات نسوان در مراکز انتخابات، تاکنون کارمندان اناث توظیف نشده اند.
عبدالقادروهاب صافی رییس کميسیون انتخابات بغلان،به تاریخ ۱۹ میزان،درنشست تدویرشده پیرامون اشتراک زنان در روند انتخابات گفت که برای برگزاری انتخابات پیشرو در۲۱۴مرکز، ۸۶۰ محل در نظرگرفته شده که ۳۶۰ آن به قشراناث تخصیص داده شده اند.
موصوف می گوید: (( محل های متذکره باید توسط ۱۸۰۰ زن مدیریت شود،  تا این دم ۹۵۰ تن جذب شده و از روند جذب متباقی هنوز خبری نیست.))
به اساس معلومات نامبرده، زنان متباقی باید درمناطق دوردوست توظیف شوند، تا این زمان کس حاضر نشده اما آنها تلاش می ورزند.
همچنان خدیجه یقین رییس امور زنان بغلان درنشست ذکرشده اذعان کرد که به سبب موجودیت ناامنی ها دراین ولایت، میزان سهم زنان قناعت بخش است ولی درمراکزکه کارمندان اناث نباشند، بر آرای نسوان تاثیرمنفی خواهد گذاشت.
یقین گفت: (( امروز اطلاع یافتیم که دراین بخش مشکل دارند اگر به موقع معین می گفتند کمیسیون با این مشکل مواجه نمی شد، تلاش می ورزیم تا این مشکل را رفع کنیم.))
راحله فقیری کاندید ولسی جرگه ازبغلان، دراین خصوص برکميسیون انتخابات انتقاد کرد که دراستخدام کارمندان اناث سهل انگاری کرده است.
نامبرده گفت : (( در محل که قشراناث حضور نداشته باشند، اکثر زنان به ورود درآن محل علاقمندی نشان نمی دهند، واضح است که تاثیر ناگوار دارد.))
همچنان نوریه حمیدی، یک زن دیگر نیزنگران است و می گوید که عدم حضور کارمندان زن در مراکز آرا، به تقلب زمینه سازی می نماید.
وی گفت: (( این کارتوسط افراد صورت گرفته که با کسب بیشترآرای زنان مخالف استند.))
شایان ذکر است که برای انتخابات ولسی جرگه از ولایت بغلان، ۴۳۶ هزار و ۷۰۴ تن  ثبت نام کرده  که ۱۷۷ هزار و ۱۷۲ تن آنها زنان اند.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.