Add new comment

کندهار( پژواک، ۱۸ میزان ۹۷): مسؤولین کمیسیون مستقل انتخابات درکندهار می گویند که در دو ولسوالی این ولایت، به سبب ناامنی و مشکلات دیگر،ثبت نام صورت نگرفته است که از اینرو در آن انتخابات نیز برگزار نمی شود.
داکترنعمت الله وردگ رییس این اداره درگفتگو با آژانس خبری پژواک اذعان داشت که آمادگی برای انتخابات درمراحل نهایی قرار دارد و ارگان های امنیتی ازتامین امنیت مراکز رایدهی اطمينان سپرده است.
موصوف علاوه کرد که بدون ولسوالی های نیش و معروف که درآنها ثبت نام صورت نگرفته ، درهمه ولسوالی های متباقی انتخابات راه اندازی خواهد شد.
اما نامبرده ازبرخی ولسوالی های شمالی و سرحدی چون شاه ولیکوت، میانشین، غورک، خاکریز، ريگستان و شوراوک نیز یادهانی کرد که با تهدیدات امنیتی مواجه اند، ولی با کمک ارگان های امنیتی انتخابات در آنها برگزارخواهد شد.
وی خبر داد که در روز انتخابات از۲۲۵ مرکز انتخابات درکندهار، ۱۷۳ آن فعال خواهند بود که هر مرکز محل های مختلف موقعیت دارند.
موصوف می گوید که دراین روز، ۵۲ مرکز انتخابات مسدود خواهند بود که اکثرآن در ولسوالی های نیش و معروف می باشند.
وردگ یاددهانی کرد، اززمانی که کميسیون مستقل انتخابات برای تدوير انتخابات ولسی جرگه از فعال نمودن سیستم بایومتریک خبر داد، همزمان باورمندی بر روند انتخابات افزایش یافته است و توقع برده می شود که شمار زیاد مردم دراین انتخابات اشتراک ورزند.
موصوف می گوید که افزون بر اکمال مواد حساس، دستگاه های بایومتریک نیز به کندهار رسیده  و به کارمندان نیز دراین بخش آموزش داده شده است.
وی اذعان کرد، به ولسوالی های نزدیک از طریق زمین و مناطق که وضعیت امنیتی آن ناگواراست از طریق هوا مواد اکمال شود.
موسوف یادآوری کرد که درچند روزآینده مامورین رایدهی نیز توظیف می شوند و با انجام این کارآمادگی برای انتخابات تکمیل خواهد شد.
این بار، بر شفافیت انتخابات ولسی جرگه باورمندی مردم زیاد است و می گوید که برگزاری انتخابات به وسیله سیستم بایومتریک درافغانستان تجربه نو است و آنها توقع می برد که انتخابات نسبت به گذشته شفاف خواهد بود.
نثاراحمد صالح کاندید ولسی جرگه ازکندهار، به پژواک گفت که نامزدان و مردم هر دو از تدویر انتخابات ذریعه سیستم بایومتریک خوشبین استند.
نامبرده علاوه کرد که حکومت اقدام مناسب اتخاذ کرد و نسبت به گذشته دراین انتخابات تقلب کم خواهد بود.
باشندگان کندهارنیز می گویند که با این اقدام حکومت، شاید شمار قابل ملاحظه مردم در انتخابات اشتراک ورزند.
عزت الله باشنده ناحیه چهارم کندهار به پژواک گفت که مردم این بارازطریق انتخابات شفاف و عادلانه کاندیدان مورد علاقه خود را به پارلمان کامیاب خواهند ساخت.
درحال حاضر، به شمول کندهار در سراسر کشور کارزارهای انتخاباتی ادامه دارد که چند روز دیگر نیز دوام خواهد کرد.
ازکندهار برای ولسی جرگه ۱۱۲ تن نامزد شده که ۱۲ زن نیز درآن شامل اند.
همچنان از ولایت کندهار برای انتخابات پارلمانی آینده، ۵۶۷ هزارتن که ۱۳ هزار تن آن قشراناث است، ثبت نام کرده اند.
قرار موعد تعیین شده از سوی کميسیون انتخابات افغانستان، انتخابات ولسی جرگه به تاریخ ۲۸ میزان سال روان برگزارخواهد شد.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.