Add new comment

شبرغان(پژواک، ١٨ ميزان ٩٧): ده ها معلول در جوزجان هشدار می دهند که هرگاه نامزدان انتخابات ولسی جرگه، برنامه مشخصی برای معلولین نداشته باشند، این روند را تحریم و از مشارکت در انتخابات خودداری می کنند.
حدود یکصد تن از معلولین ولایت جوزجان، امروز با تجمع در گوشه یی از شهر شبرغان، کارکرد اعضای پیشین ولسی جرگه را به انتقاد گرفته، موقف تازۀ خویش را مبنی بر تحریم روند و عدم مشارکت در انتخابات، در برابر نامزدان فعلی انتخابات ولسی جرگه اعلام داشتند.
ذکرالله مظلومیار مسئول انجمن شهدا و معلولین جوزجان، در این گردهمایی گفت: «از چند روز به این سو کارزار انتخاباتی آغاز گردیده، ولی طوری که مشاهده می شود کاندیدان، موجودیت معلولین رادر جامعه نادیده گرفته و هیچ برنامه برای بهزیستی آن ها ندارند.»
وی خاطر نشان کرد که در گذشته نیز چنین بوده، افرادی که قبلا در انتخابات برنده شده و به ولسی جرگه راه یافته بودند، به درخواست و مشکلات معلولین توجه نکرده و با احساسات آن ها بازی کردند.
موصوف افزود: «ما به نماینده گی از معلولین، بار ها به کابل رفته و دروازه وکلای پارلمان را دق الباب کرده ایم تا حداقل برای رفع مشکلات ما چاره بجویند، ولی هیچ کدام آن ها ما را به حضور نپذیرفته و ما از عقب خانه های شان ناامید به ولایت جوزجان برگشته ایم.»
مظلومیار تصریح نمود که اگر نامزدان ولسی جرگه، در برنامه های کاری شان برای معلولین جایگاهی دارند، استقبال می شود؛ در غیر آن تمامی معلولین از اشتراک در انتخابات خودداری می کنند و این پروسه را تحریم مینمایند.
امین الله بابری یک تن از معلولین جوزجان گفت نامزدان برای عرضه خدمات برای معلولین، هیچ گونه برنامه اى روی دست ندارند و افرادی که در انتخابات قبلی برنده شده بودند، نیز هیچ کاری برای آنان انجام نداده اند.
او افزود: «اگر این کاندیدان نیز مثل وکلای سابق به پارلمان راه پیدا می کنند و به ما کاری انجام نمی دهند، ما از دادن رای به آن ها پرهیز می کنیم و هیچ کدام ما در انتخابات شرکت نمی کنیم.»
موصوف علاوه کرد که معلولین در انتخابات پیش رو، از نامزدی حمایت خواهد کردند که برنامه اى برای رفع نیازمندی های معلولین داشته باشد.
حبیبه یکی دیگر از معلولان گفت: «ما به عوض اینکه از طرف وکلای پارلمان حمایت شویم، همیشه تحقیر شدیم و با دید حقارت به طرف ما نگاه کرده اند.»
وی خاطرنشان کرد که اگر نامزدان انتخابات ولسی جرگه، جایگاه آنان را نادیده بگیرند و به موجودیت شان در اجتماع ارزش ندهند، معلوین نیز روند را تحریم و در روز انتخابات اشتراک نمی کنند.
موصوف علاوه کرد: «هر چند آن ها بدون رای ما نیز به پارلمان راه پیدا کرده می توانند، ولی حداقل ما پیش وجدان خود شرمنده نخواهیم بود.»

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.